Aviseringar
Rensa alla

Räcker muntligt erkännande på plats av cannabisbruk, utan urin/blodprov, för åtal?


Ämnesstartare

Hej! Blev för exakt 3 veckor sedan tagen av polisen under påverkan av cannabis. Erkände på plats att jag hade rökt, inget innehav. Släpptes sedan på plats. Förväntade mig sedan att få komma in och pissa under kommande vecka, men fick aldrig hem något. 

Har hört att det kan ta flera månader för brev att komma hem, men det jag undrar är - behöver polisen bevis (piss/blod typ) för att anklaga eller räcker ett erkännande? Isf kan jag väll påstå att jag erkände pga rädd eller liknande. De hittade som sagt inget på mig eller mina kompisar. Annars kanske de släppte oss som en varning?


   
Citera
A$AP
 A$AP

Om det skulle bli något av det (vilket jag inte tror eftersom dom inte tog in dig för pissprov) är det bara att neka allt, dom har inga bevis mot dig så det blir ord mot ord. Men ofta väger deras ord mer än ditt så om det var 2 eller mer poliser så kan du behöva att dina vänner också säger att du aldrig har erkänt, du kommer däremot inte vara så populär bland polisen sen så du kan ju räkna med att dom kommer stoppa dig om dom känner igen dig bara för att jävlasGlatt skålande


   
SvaraCitera
A$AP
 A$AP

Men som du säger att skylla på att du blev rädd kanske kan funka men du måste va bra på att snacka för jag tror att det blir mycket frågor om varför osv. Btw, Hur gammal är du?


   
SvaraCitera