Aviseringar
Rensa alla

Rädd att söka jobb


Ämnesstartare

Blir så irriterad, jag är så jävla rädd för att prata med människor när det kommer till jobb så att nu tvingas jag att plugga i stället och enligt AF har jag bara 2 saker att välja i mellan som kommer garantera mig jobb efter de.

Nån mer än jag som är "rädd" för att söka jobb?
Så less på mig själv.


   
Citera

Är bara rädd för coola saker såsom trollsländor


   
SvaraCitera

Gör det ändå.


   
SvaraCitera

Jag vet att det är jobbigt att söka jobb men bit ihop! Du kommer att vara glad över att du gjorde det. Det värsta som kan hända är att dem tackar nej och då är det bara att ringa nån annanstans [cheers]


   
SvaraCitera

Man får inte vara så hård mot sig själv, tror jag. Jag är inte rädd, är bäst på att prata (tyvärr). Annars är jag ganska så skraj för just själva arbetsintervjuverna och så. Den första jag gick på var när jag var förkyld som ett as, hade hysterisk rethosta och allt annat hemskt. Börjar så klart hosta som en idiot och allt sånt där annat asjobbigt under tiden jag sitter och lyssnar på chefen. Men jag fick jobbet, som tur..

De flesta chefer och annat folk är riktigt sköna människor. På större klädkedjor är det ganska jobbigt på den fronten.. Eller det beror på, så klart. Men har du svårt för själva pratet och säljandet så välj inget sådant jobb. Börja söka på något litet ställe där pressen inte är så stor på din sociala kompetens.. eller hur man nu kan säga 🙂


   
SvaraCitera

Ta med dig en kompis som kan vänta utanför/ i närheten av byggnaden medan du blir intervjuvad.

Lura dig själv till att det ska gå bra.

Öva med andra o förbered dig väl.

Gör något kul innan.


   
SvaraCitera

Det är bara att göra.


   
SvaraCitera

Starta ett företag istället och sitt hemma i kammaren och jobba [y]


   
SvaraCitera

gå utan jobb då


   
SvaraCitera