Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att cykla


Ämnesstartare

Så, förra veckan cyklade jag nerför en backe och krockade med en fellow cyklist. Denne klarade sig utan en skråma (som tur var) men jag flög över styret.

Efter denna incident har jag typ inte vågat cykla, pga traumatiserad eller vad tusan, men hur kommer jag ifrån det?

Bor i Uppsala och känner mig tvungen att cykla, känner jag.
[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Uppsala är en cykelstad så man måste cykla [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så går det när man cyklar du borde lära av ditt misstag och ta på ett par riktiga skodon istället.

MVH gångtrafikant


   
SvaraCitera

finns tyvärr inget annat än att ta tjuren vid hornen och cykla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det bästa är att börja cykla igen på en gång typ, så man märker att det inte är farligt. annars kommer man alltid bara associera det till när man trillade typ. har hört att det är så man alltid ska göra om man råkar ut för något traumatiskt i någon annars vardaglig situation osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta på dig hjälm och knäskydd ba. Reflexhjälm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cykla. Ha hjälm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

finns tyvärr inget annat än att ta tjuren vid hornen och cykla.

*ta cykeln vid styret och tjura[blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

*ta cykeln vid styret och tjura

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju hålla dig till trehjuling tills du känner dig säkrare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cykla långsamt först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh de flesta verkar tycka att jag ska fortsätta cykla, men det känns jobbigt. Ska försöka ta tag i det iallafall. Kanske kan cykla små rundor först med mindre trafik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh de flesta verkar tycka att jag ska fortsätta cykla, men det känns jobbigt. Ska försöka ta tag i det iallafall. Kanske kan cykla små rundor först med mindre trafik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste döda personen du krockade med. Det är det enda sättet. Köp en motorcykel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också tokvurpat på cykel på senare dar, satte mig 5 min senare på cykeln, många kval och tvivel då! Dra på dig en hjälm och cykla lugnt så ska det nog gå bra. [smile]


   
SvaraCitera