Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att cykla


jag också pga ramlade när jag var yngre o skrapade upp en del av ansiktet o sen ville ja aldrig cykla mer. så börja cykla på en gång! ta det ett steg i taget, hoppa av och gå med cykeln vid övergångsställe/ställen du tycker verkar krångliga, kör sakta och cykla runt i området för att vänja dig och sånt :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

töntjävlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min käke låste sig helt nyss, kunde inte öppna munnen mer än typ två centimeter, fick typ ren och skär panik! Lyckades komma förbi det men det knäpper som tusan, och hackar till ordentligt ibland när jag gapar. Kan detta ha att göra med fallet? Eller är det bara slumpmässigt? Skitobehagligt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltså _aldrig_ varit med om detta tidigare. Blä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Outro:

Åh de flesta verkar tycka att jag ska fortsätta cykla, men det känns jobbigt. Ska försöka ta tag i det iallafall. Kanske kan cykla små rundor först med mindre trafik.

plugga lite om regler när man cyklar och ha hjälm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång när jag var liten krockade jag med en stolpe i nära 60km/h. flög över styret och gjorde någon volt i luften också. skrapade händer och armbågar rejält och bandagen jag hade på händerna liknade michael jacksson handskar. Hursomhelat jag gick upp igen och cycklade vidare igen. Men det tycker jag inte du ska göra.....[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

o skrapade upp en del av ansiktet o

de hade ja aldri gissat[blush] du som e så vacker! +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Era historier om hur illa ni slagit er när ni ramlat får henne nog inte att vilja hoppa upp på cykeln igen.

Men kan också bidra då pga anledning.
När jag var liten och skulle cykla upp för trottoaren och in till mitt hus så tippade cykeln och jag ramlade rakt på en pedal. Pang. Rakt på _underlivet_. Det blödde och jag minns lite av smärtan fortfarande. Fick kräkningar av den.


   
SvaraCitera

Outro:

Skitobehagligt

kanske, kanske inte. eventuellt stress och ångest över det hela som går ut över vardagen och dig. såna grejer påverkar mer än man tror, speciellt om man är väldigt orolig. förstår dig!

kyparen:

Men det tycker jag inte du ska göra.....

[bigsmile]

Tickstart:

de hade ja aldri gissat du som e så vacker! +_+

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

[blush]

och smart +_+


   
SvaraCitera

Tickstart:

och smart +_+

oj [blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Köp en motorcykel.

instämmer till fullo,införskaffa en motorcykel, då är det bara att plöja ner mötande cyklister som inte har vett nog att hålla sig ur vägen.[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

oj [blush]

är du inblandad i nån du vet skolgrej-förening-lag-fraktion??[blush]


   
SvaraCitera

Well that´s gay


   
SvaraCitera

Tickstart:

är du inblandad i nån du vet skolgrej-förening-lag-fraktion??

va nä, är ja tillräckligt snygg för d lr?? [blush]


   
SvaraCitera