Aviseringar
Rensa alla

rädd för att få tillbaka prov och läxförhör


Ämnesstartare

jag har länge kännt mig rädd för att få tillbaka mina prov eller läxförhör. jag känner en otroligpress på mig själv. Ska på onsdag få tillbaka en Samhällsläxa som var ganska svår. jag gjorde små slarvmissar och jag vet nog med mig själv att jag har fel på två saker.( jag kan även få del poäng) jag känner mig enomrt dålig och helt kass på vissa saker. jag får te.x göra omprov i matte hela tiden vilket jag inte är nöjd med. men tillbaka till samhällen. min läarare har sagt att om vi inte blr godkända på dem här två läxförhören kommer vi att få göra prov. jag vill absolut inte göra ett prov. hur ska jag någonsin komma över räddslan att få tillbaka ett prov?


   
Citera

EmaEkstrm:

hur ska jag någonsin komma över räddslan att få tillbaka ett prov?

Börja plugga mer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara du gör ditt bästa så är det alltid gott nog. Får du inte godkänt så kan du plugga upp det senare eller plugga på ett annat sätt tills nästa gång. Ta det lugnt.


   
SvaraCitera

Prata med en kurator eller någon annan om detta, det är inte bra att känna prestationsångest.

I övrigt är det inte mycket annat du kan göra än att plugga och göra läxorna ordentligt, dvs inte slarva.


   
SvaraCitera

Varför är det alltid samma personer som skriver i forumen? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Börja plugga mer

jag pluggar ungefär två veckor till ett bra. dock inte lika mycket på läxor!


   
SvaraCitera

EmaEkstrm:

jag pluggar ungefär två veckor

Det är väldigt individuellt hur mycket man behöver plugga. Om du känner att det är för lite tid får du lägga till lite mer plugg. Om du pluggar mycket men ändå inte känner att något kommer in i huvudet så tycker jag du borde kolla över dina pluggmetoder. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Det är väldigt individuellt hur mycket man behöver plugga. Om du känner att det är för lite tid får du lägga till lite mer plugg. Om du pluggar mycket men ändå inte känner att något kommer in i huvudet så tycker jag du borde kolla över dina pluggmetoder.

allt kommer in i huvdet men jag tycker själv att jag inte kan. sen blir det fel. dock pluggar jag inte lika mycket till läxor än till prov.


   
SvaraCitera

EmaEkstrm:

allt kommer in i huvdet men jag tycker själv att jag inte kan

Då kanske det har med självförtroendet att göra? Att du inte känner att du räcker till helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är helt oväsentligt vad man får egentligen om du sätter det i perspektiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

det är helt oväsentligt vad man får egentligen om du sätter det i perspektiv

jag förstrr inte riktigt vad du mennar ? kan du utveckla? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmaEkstrm:

jag förstrr inte riktigt vad du mennar ? kan du utveckla? 🙂

Ett prov är så oviktigt egentligen, finns så mycket annat som är intressantare och viktigare i livet. Vem fan orkar bry sig i prov då?


   
SvaraCitera

dazed:

Ett prov är så oviktigt egentligen

Betyg.....?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Betyg.....?

I Sverige är det fan inte hela världen att få ett VG eller ett IG.


   
SvaraCitera

dazed:

I Sverige är det fan inte hela världen att få ett VG eller ett IG.

Jo det kan visst spela stor roll beroende på vad man har för mål.


   
SvaraCitera