Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att göra bort mig..


Ämnesstartare

Hur blir man av med känslan att man hela tiden ska göra bort sig?

i det här fallet just i skolan,

tex. på idrotten så vågar jag inte kliva fram riktigt, just därför att jag är rädd för att göra bort mig. Och då tänker du säkert, men alla andra kan göra bort sig, våga bara vara dig själv. Det är just det som grejen, andra klasskamrater kan göra bort sig hur mycket som helst, men inte jag?

eller tex på en lektion, och läraren frågar en fråga. Och jag är den som aldrig svarar. Jag tänker ut svaret, och jag kan faktiskt svaret också, men jag är osäker på det ändå. Så jag säger att jag inte kan. Och när någon annan svarar så är det ändå rätt svar.. Och när jag känner att jag vågar svara, så är det fel svar.. så typsikt. Och det är då jag känner att, nej nu har jag gjort bort mig igen..

tips tack? För att skippa känslan..


   
Citera

Image


   
SvaraCitera

emapema:

tex. på idrotten så vågar jag inte kliva fram riktigt, just därför att jag är rädd för att göra bort mig.

emapema:

Jag tänker ut svaret, och jag kan faktiskt svaret också, men jag är osäker på det ändå.

det har mkt med folket runt omkring dig att göra, tror jag.
är så för mig iaf. har gått ca 9 år nu och jag har alltid vart den blyga på idrotten obs undantag.
Det värsta med det är ju att folk tror att man är en riktig djävla deg, särskilt när man inte är pinnsmal.

Skit i vad folk tycker och gör som de gör.
Ingen kmr våga reta dig om du står för det du gör, är oftast så. Folk ger sig på dig om dom finner svaga punkter osvosoovsosovsovosv.


   
SvaraCitera

emapema:

tex. på idrotten så vågar jag inte kliva fram riktigt, just därför att jag är rädd för att göra bort mig.

Äh gör det med charm. Var lite jordnära och skoja lite med dig själv.
Det kommer definitivt att attrahera killar 😉


   
SvaraCitera

kände mig så i sjuan och åttan, växte ifrån det i nian.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Det kommer definitivt att attrahera killar 😉

även om man väger 120kg & går i en fjortisklass?


   
SvaraCitera

emapema:

Och jag är den som aldrig svarar. Jag tänker ut svaret, och jag kan faktiskt svaret också, men jag är osäker på det ändå.

kände också så i högstadiet och i gymnasiet. har väl inget bra förslag mer än att försöka ta tag i det och svara på frågan. när du väl svarat en gång blir det lättare att svara fler gånger. det är i början det är svårast.


   
SvaraCitera

Tror bara det handlar om att testa.. När det väl gått åt helvete någon gång kommer du inse att det inte är hela världen liksom. Som du själv skriver begår alla misstag och säger fel ibland osv.

Blir nog en ond cirkel om man aldrig vågar något. De flesta människor på denna planeten är mer eller mindre idioter så att göra bort sig inför dessa bör inte vara något att oroa sig för.


   
SvaraCitera

emapema:

tips tack? För att skippa känslan..

Alla gör bort sig. Alla säger oerhört korkade saker någon gång.


   
SvaraCitera

var sån typ fram till andra året på gymnasiet
i trean släppte det [smile]

jag såg det inte som ett problem dock


   
SvaraCitera

komplicerad:

även om man väger 120kg & går i en fjortisklass?

Vem är 120kg och går i en fjortisklass? [confused]

Men visst, jag kan nog definitivt tänka mig att det är attraktivt, vilken vikt man än är. Har sett riktiga troll som är ihop med någorlunda normala till riktigt snygga så något måste ju ha attraherat dessa människor.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Vem är 120kg och går i en fjortisklass?

*räcker upp en hand*

FreeWay89:

något måste ju ha attraherat dessa människor.

tror, av erfarenhet, att det har med deras stora krppar att göra.
många tänder på stora kvinnokroppar
faktiskt.


   
SvaraCitera

komplicerad:

*räcker upp en hand*

Förlåt, men hur kan du väga 120 kg och antar med fjortisklass att du går i högstadiet? Du bör nog gå ner i vikt för din hälsas skull, inte för att du inte hört det förut...

komplicerad:

tror, av erfarenhet, att det har med deras stora krppar att göra.
många tänder på stora kvinnokroppar
faktiskt.

Mjaa självklart finns det människor som har olika dragningar och fetischer men jag har verkligen sett riktiga troll till människor (och det behöver inte ha med någon övervikt att göra) som har flera barn och en partner som ser rätt normal ut.

Tror att i dessa fallen så måste den människan ha något annat värdefullt. Typ asskön humor ect. Dessutom tror jag att det är lättare för en tjock och/eller ful tjej att skaffa en partner än en tjock och/eller ful kille.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

emapema:

Och när jag känner att jag vågar svara, så är det fel svar

Vad gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

även om man väger 120kg & går i en fjortisklass?

nja, jag väger inte 120kg haha, och går inte i någon fjortisklass.. menmen :p


   
SvaraCitera