Aviseringar
Rensa alla

rädd för att tappa hår...


Ämnesstartare

Jag har börjat få sån otrolig panik över att tappa hår! Har gjort det förut men håret har kommit tillbaka nu (tog dock typ 3 år). Jag hade ätstöringar förut så det var därför jaggjorde det, är mycket friskare nu och äter mat och så, men nu börjar jag bli rädd att jag äter för LITe och kanske kommer tappa hår då? I typ en vecka har jag nu varit slarvig och hoppat över måltider, tror ni detta komer påverka håret? 🙁 får panik, för jag orkar inte bli tunnhårig och ful igen.

Tacksam för svar!!


   
Citera

Om du vet om att det finns ett samband mellan att du äter för lite och att du tappar håret så blir min spontana fråga - varför äter du inte ordentligt? 


   
SvaraCitera

soulkeeper123:
Jag har börjat få sån otrolig panik över att tappa hår! Har gjort det förut men håret har kommit tillbaka nu (tog dock typ 3 år). Jag hade ätstöringar förut så det var därför jaggjorde det, är mycket friskare nu och äter mat och så, men nu börjar jag bli rädd att jag äter för LITe och kanske kommer tappa hår då? I typ en vecka har jag nu varit slarvig och hoppat över måltider, tror ni detta komer påverka håret? 🙁 får panik, för jag orkar inte bli tunnhårig och ful igen.

Tacksam för svar!!

Under typ hela högstadiet så åt jag inte frukost eller någon lunch och då fick jag mycket hårfall... Glad


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

näringsbrist är en bidragande faktor till hårbortfall. en vecka kommer inte göra skillnad. men år kommer gör det. därför viktigt med bra matrutiner.


   
SvaraCitera

Förstår din oro, många har väldigt starka känslor för sitt hår. Men samtidigt så kan det kanske vara konstruktivt att fundera på om håret egentligen är så viktigt. Är det viktigt att vara "snygg"? Varför då? Varför är tunt hår lika med "fult"? Vad skulle hända om ditt hår blev tunnare? Skulle någon tycka mindre om dig? 

OBS: Det är viktigt att äta regelbundet och varierad kost.


   
SvaraCitera