Aviseringar
Rensa alla

Rädd för blod


Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

ni måste kunna lösa det på något sätt.

Jodå. I värsta fall får jag väl ligga på golvet i klassrummet.

Ingemarsdotter:

Hur fixar du det med mensen?

EGOGIRL:

Är du även rädd för (din) mens?

Ganska rädd och lite yr när det kom mycket, men det var okej ändå så länge jag inte tittade allt för mycket eller tänkte på varifrån det kommer. Men nu har jag börjat ta cerazette och hoppas på att slippa det.


   
SvaraCitera

loom:

I värsta fall

Eller så kanske du får studera utan bilder med endast förklaringar och ritningar och utan bilder på blod?

loom:

cerazette

Ja, det är vanligt att man slipper det med cerazette [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar blod, är ju vampyr liksom[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Eller så kanske du får studera utan bilder med endast förklaringar och ritningar och utan bilder på blod?

Ja, fast ibland är det bara själva tanken som är jobbig. En gång skulle jag ta blodprov, det gick bra tills att mamma började fråga om jag var okej, DÅ började jag tänka och svimmade, haha.

farbror gugge:

gillar blod, är ju vampyr liksom

Häftigt.[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Häftigt.[chocked]

är mkt heftig[blush]


   
SvaraCitera

loom:

Ja, fast ibland är det bara själva tanken som är jobbig. En gång skulle jag ta blodprov, det gick bra tills att mamma började fråga om jag var okej, DÅ började jag tänka och svimmade, haha.

Ah, låter som att du kanske skulle behöva prata lite med en psykolog, det kan hjälpa otroligt mycket. Tills dess får du väl prata med läraren och förklara hur du känner, en del brukar vara mycket förstående, och är hon en surfitta kan du alltid prata med din rektor [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Ah, låter som att du kanske skulle behöva prata lite med en psykolog, det kan hjälpa otroligt mycket. Tills dess får du väl prata med läraren och förklara hur du känner, en del brukar vara mycket förstående, och är hon en surfitta kan du alltid prata med din rektor

Ska försöka få ordning på det, tack [smile]


   
SvaraCitera

loom:

tack [smile]

Ja, låter ju som ett riktigt jobbigt problem! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag svimmar också när jag ser blod, har svimmat ett stort antal gånger pga det, två gånger framför teven sen på diverse blodtagningar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

jag svimmar också när jag ser blod, har svimmat ett stort antal gånger pga det, två gånger framför teven sen på diverse blodtagningar..

Det värsta är ändå att svimma i klassrummet, ingen fattar vad som händer och skrattar typ [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Det värsta är ändå att svimma i klassrummet, ingen fattar vad som händer och skrattar typ

haha ja jag vet.. har gjort det en gång alla trodde jag sov.. inte roligt.. men det är tur att man vaknar av sig själv.. kroppen skakar igång sig själv efter ett tag.. man får lida med blåmärkerna bara..

ett tips är att sätta fötterna högt direkt när du känner att det snurrar och allt börjar bli flummigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

ett tips är att sätta fötterna högt direkt när du känner att det snurrar och allt börjar bli flummigt..

Jaa, jag vet, brukar alltid göra det fast när ingen ser för det ser lite dumt ut [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

det ser lite dumt ut

haha ja jag förstår det.. alla i min omgivning viste det efter ett tag så det blev lättare


   
SvaraCitera

Jag är med om exakt samma sak. Jag svimmade två gånger under biologi A. Det var sjukt jobbigt. Som du skriver så fattar ingen. Nu läser jag också biologi b. Och jag är så himla nervös innan. Nu ska vi dissikera lungor, och min lärare säger att det bara blir värre av att inte vara med.

Biologi B är hemskt. Jag svimmade när vi såg en FILM förra veckan.

Jag är så glad för att den kursen bara är 50 poäng.


   
SvaraCitera

loom:

Får inte ha musik på lektionerna...brukar rita hästar och det funkar ibland.

Varannan sida i mitt block är fullmålad. Jag känner så igen mig.


   
SvaraCitera