Aviseringar
Rensa alla

rädd för hudcancer


Ämnesstartare

har du fläckar som ser oroväckande ut?

så länge de inte plötsligt växer snabbt, svullnar upp, sårar, blir skrovliga eller blöder så är det lugna puckar (tror jag).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har hört att så länge fläckarna är mjuka och har behåring så är de också ofarliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla upp dem om du är orolig. Det är ju det vårdis är till för! De tar ju också bort leverfläckar även om de ser bra ut, dock skickar de alltid in dem på analys ändå har jag för mig.  Har tagit bort två ofarliga.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nojjar inte om sånt, kommer det så kommer det.

men kolla upp det om du oroar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: heheeeee okej var tvungen att skriva av mig 🙁

Tar på mig amatörpsykologrocken och fastställer att du kanaliserar annan oro i ditt liv i en mycket överdriven rädsla för solen, så du bör ta tag i det  reella problemet ist. Tänk på alla människor som springer runt hela dagarna i solen utan att dö av hudcancer. Nästan alla människor är ju ute i solen en stund varje dag. Sedan behöver man inte gå på solarium eller bränna sig kräftröd för den skull.

Kan tillägga att jag själv är värre, då jag nojar över att vakna upp en  morgon och se ut som ett russin i ansiktet för att jag är ute lite i solen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Investera i en bra solkräm med högt skydd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har inget att oroa dig för, en studie som gjordes för närmare 10 år sedan säger oss att  88 procent av alla som fick diagnosen malignt melanom levde efter fem år. 

10 år har gått och sjukvården är bättre, chansen är större att överleva skiten! Blink


   
SvaraCitera