Aviseringar
Rensa alla

Rädd för kulturkrock.


Jag hade inte brytt mig ett dugg


   
SvaraCitera

Geller:

Alltså du, jag känner mig kränkt av det där som jude.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Underbarnet:

fly från dem och be om att byta namn

[love]

Du vet inte säkert om du inte försöker, kära du! 🙂


   
SvaraCitera

Geller:

hon är muslim och jag är jude

shit :S dags o gå vidare

hennes kusiner skulle spöa skiten ur dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja försöka ska jag allt göra, även om våra bakgrunder är olika så får jag hoppas att det vi känner för varandra kan överbygga allt detta.


   
SvaraCitera

Geller:

Alltså du, jag känner mig kränkt av det där som jude.

Om hennes familj är extrem så finns det ingen möjlighet för mig att kunna bli ihop med henne, jag får försöka se efter hur mina möjligheter är, hur accepterande hennes familj är.

Vadå är det så allvarligt mellan er, jag menar om det inte är så att ni ska förlova er eller nått så behöver hennes familj inte veta nått om saken ju?


   
SvaraCitera

Geller:

Ja försöka ska jag allt göra, även om våra bakgrunder är olika så får jag hoppas att det vi känner för varandra kan överbygga allt detta.

Vadå asså,vad menar du att du hoppas att er kärlek är så stark att hon ska skita i sin familj för den eller?


   
SvaraCitera

Leeilaa:

så behöver hennes familj inte veta nått om saken ju?

Fast man vill nog gärna kunna umgås lite som man vill. You know. Hemlighetsmakeri tär på krafterna.


   
SvaraCitera

metafor:

Fast man vill nog gärna kunna umgås lite som man vill. You know. Hemlighetsmakeri tär på krafterna.

Vadå lite som man vill, ska dem sitta och hångla i soffan hemos hennes föräldrar eller för det kommer en muslimsk pappa aldrig tillåta om han inte blivit jävligt svensk av sig... Så lite hemligt måste man ju hålla det endå. Om det inte är nått stort som att man ska förlova sig eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leeilaa:

Vadå asså,vad menar du att du hoppas att er kärlek är så stark att hon ska skita i sin familj för den eller?

Måste hon ens välja mellan de två sakerna? En normal, modern familj accepterar vem deras dotter är ihop med, tycker du inte det?

Sedan vill jag inte hålla det hemligt, jag vill ha det öppet, jag respekterar alla muslimer och då vill jag ha respekt tillbaka, det är väl inget fel?


   
SvaraCitera

Geller:

Måste hon ens välja mellan de två sakerna? En normal, modern familj accepterar vem deras dotter är ihop med, tycker du inte det?

Sedan vill jag inte hålla det hemligt, jag vill ha det öppet, jag respekterar alla muslimer och då vill jag ha respekt tillbaka, det är väl inget fel?

Jag tror faktiskt förlåt vet att reglerna är lite mer komplicerade än så om hennes familj är riktiga muslimer tyvärr... Det handlar inte om att dem inte har nån respekt för dig eller nått sånt utan dem följer bara deras religion.

Geller:

Måste hon ens välja mellan de två sakerna? En normal, modern familj accepterar vem deras dotter är ihop med, tycker du inte det?

Så kan du ju inte säga, och så kan du speciellt inte säga om hennes föräldrar är praktiserande muslimer för dem tänker inte låta henne vara ihop med bara vem som helt för att jaa hon gillar/älskar ( inte vet jag) honom??


   
SvaraCitera

All flesh is grass [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leeilaa:

Jag tror faktiskt förlåt vet att reglerna är lite mer komplicerade än så om hennes familj är riktiga muslimer tyvärr... Det handlar inte om att dem inte har nån respekt för dig eller nått sånt utan dem följer bara deras religion.

Jag vet ju också det, men som sagt jag vet hittils inte om hennes familj är särskilt troende, hon själv är troende muslim men inte särskilt praktiserande så om hennes familj är likadan så lever hoppet.

Sen det finns inget som säger att en jude och muslim inte kan vara tillsammans, står det i Koranen eller Torah? Nej.


   
SvaraCitera

Häftigt, ändå. Jag önskar att jag också hade nån märkvärdig familj. På det sättet ;/


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Vadå lite som man vill, ska dem sitta och hångla i soffan hemos hennes föräldrar eller för det kommer en muslimsk pappa aldrig tillåta om han inte blivit jävligt svensk av sig...

Dude! Wtf, det gör man väl knappast framför sina föräldrar även om de är jävligt svenska av sig? "HEJ HEJ HÄR ÄR DET GROVHÅNGEL OCH LITE PETTING LIVE FÖR DEN SOM VILL SE!" typ. [crazy]Sådant gör man ju lite i enrum, alt. när de inte är hemma. Så den sortens hemlighetsmakeri är fine by me.
Det jag menar är att man gärna vill kunna umgås med varandra utan att oroa sig för att få skit för det eller såra sina föräldrar.


   
SvaraCitera