Aviseringar
Rensa alla

Rädd för psykos, HJÄLP!!!


Ämnesstartare

Hej, jag rökte spice för 1,3 månad sedan, var inte en riktig sne tripp utan mer vanligt, jag hade ångest och oro på grund utav att pappa ringt innan blosset, tog ett bloss, hade aldrig rökt innan. Iallafall jag rökte o fick panik o sprang/gick hem. Nu har det gått 1,3 månad och haft overklighetskänslor och ångest, vill verkligen berätta för någon!! Men har läst så mycket på internet så Jag nojjat upp mig! Har nog hypokondri också, men jag har ångest det vet jag, vanföreställningar har jag ej, hörselhallucinationer vet inte om det är det, har ett ständigt tjutande ljud som tinnituss men ibland försvinner det, hör inga röster i huvudet, inbillar mig själv när jag tänker på det eller se på film, jag är överkänslig. Jag är så rädd att hamna i psykos eller något, men hört att om man är på väg in i psykos så är man inte medveten om det själv. Hjälp någon 


   
Citera
Hyfs
 Hyfs

Det är rätt svårt att hjälpa dig via nätet. Själv tycker jag att du borde söka hjälp. Och prata ut med dina föräldrar de kanske kommer vara förbannade i början men dom kommer stötta dig till 100


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beställ hem lite starkare grejer så löser d sig nog 

den ena drogen är lösningen på de andras prob osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur länge har du haft ångest? utlöstes den efter att du rökte? oroa dig inte, du har inte en psykos och verkar inte vara på väg att utveckla en. overklighetskänslor är ofta förknippat med stark ångest och ångesten förklarar i sin tur att du både känner dig konstig och är rädd.

om det känns outhärdligt jobbigt är det inte farligt att kontakta ungdomsmottagningen eller bup för att få hjälp. du behöver inte berätta för någon att du har rökt spice om du inte vill.


   
SvaraCitera

gå till en vårdcentral/ungdomsmottagning och berätta om din ångest. 
om du inte vågar kan du börja med att ringa 1177 (råd om vård dygnet runt). dom är asbra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det lugnt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anderssonen123: jag rökte spice

Tips: Rök aldrig spice igen. Man vet aldrig exakt vilka effekter man får då substanserna har funnits så pass kort tid och det kommer nya hela tiden för att kringgå lagstiftningen. 

Om du nödvändigtvis skall röka något, vilket jag starkt avråder, rök riktigt gräs i sådana fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: riktigt gräs

Ja, helst Tofsäxing 
tofsaxing.jpg

Rodnar


   
SvaraCitera