Aviseringar
Rensa alla

rädd för sex


Ämnesstartare

jag är en kille på 17 år och jag vågar inte ha sex.
jag är rädd för att folk ska döma mig eller om jag inte är stor nog, inte bra nog, inte ser bra ut osv osv.
jag har inte vågat ha sex med någon i mina tidigare förhållanden och det hindrar mig även från att vilja ha ett till förhållande, helt enkelt för att jag är för rädd.
jag vill ha sex, och jag vill kunna ha sex med den jag faktiskt är kär i.
hjälp :/


   
Citera

vill man ha sex med någon och redan har bestämt sig för att man vill så skiter man i hur stor/liten/tjock/smal någon är! du är bara sjutton år och har massor av tid på dig att köra dig hur du vill bli tillfredsställd och hur du tillfredsställer en sexpartner. alla är olika, oroa dig inte! kram


   
SvaraCitera

Du verkar inte vara mogen för att ha sex om jag ska vara ärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Du verkar inte vara mogen för att ha sex om jag ska vara ärlig.
får jag fråga varför?


   
SvaraCitera

Jag förstår känslan - det är inte ovanligt att man är ängslig när man ska ha sex för första gången, med en helt ny person eller överhuvudtaget. Vi har alla våra komplex och är oroliga för hur vår sexpartner ska uppleva oss, tyvärr. Även om det kanske inte spelar så stor roll, så tänker jag att den vetskapen kanske gör det lite lättare att hantera dina rädslor. 

Kom ihåg att du inte är ensam. Den du kommer att ha sex med lär också vara nervös. Det är helt okej att vara det. Det betyder inte att du är sämre eller oduglig på något sätt. Och när du väl träffar någon som du kommer att ha sex med kommer den personen inte att bry sig om din kukstorlek, för hen vill bara vara med dig. Jag lovar. Allt snack om storlek är snarare press utifrån, det är aldrig relevant för en sexpartner. Vill man ha sex med någon och är man kär i någon så kommer man att fortsätta vilja och vara det oavsett storlek på kuken. Jag tror att när du väl är med någon som du känner dig trygg med och upplever att du kan slappna av med, kommer också rädslorna att släppa. Kom bara ihåg att det är helt naturligt att vara nervös, att det är någonting som kommer att släppa när du väl vågar och att du alltid duger som du är för din partner!


   
SvaraCitera

Du kanske helt enkelt inte har hittat någon du faktiskt vill ha sex med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Jag förstår känslan - det är inte ovanligt att man är ängslig när man ska ha sex för första gången, med en helt ny person eller överhuvudtaget. Vi har alla våra komplex och är oroliga för hur vår sexpartner ska uppleva oss, tyvärr. Även om det kanske inte spelar så stor roll, så tänker jag att den vetskapen kanske gör det lite lättare att hantera dina rädslor. 

Kom ihåg att du inte är ensam. Den du kommer att ha sex med lär också vara nervös. Det är helt okej att vara det. Det betyder inte att du är sämre eller oduglig på något sätt. Och när du väl träffar någon som du kommer att ha sex med kommer den personen inte att bry sig om din kukstorlek, för hen vill bara vara med dig. Jag lovar. Allt snack om storlek är snarare press utifrån, det är aldrig relevant för en sexpartner. Vill man ha sex med någon och är man kär i någon så kommer man att fortsätta vilja och vara det oavsett storlek på kuken. Jag tror att när du väl är med någon som du känner dig trygg med och upplever att du kan slappna av med, kommer också rädslorna att släppa. Kom bara ihåg att det är helt naturligt att vara nervös, att det är någonting som kommer att släppa när du väl vågar och att du alltid duger som du är för din partner!

ja de hjälper lite iallafall hehe 🙂


   
SvaraCitera

willgoten: Får jag fråga varför?

Att du tänker för mycket. Om man är redo bryr man sig inte om brösten är lika stora eller om man inte är vältränad. 


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou: Att du tänker för mycket. Om man är redo bryr man sig inte om brösten är lika stora eller om man inte är vältränad.

Det har väl ingenting med att vara redo eller inte att göra. Snarare självkänsla, nervositet. Är inte konstigt att vara nervös över hur andra upplever en när man klär av sig naken inför någon man bryr sig om för första gången, oavsett hur redo man är.


   
SvaraCitera

Tro på dig själv och gör det när du är redo. Det är inget fel på dig och det kommer inte vara några problem. För problem bekämpas genom att man utsätter sig för dem.


   
SvaraCitera

Du är mogen när du känner att du är redo. Det är ungefär vad mogen betyder.
Säger som tidigare kommentator, du verkar inte vara mogen för att ha sex än.
Men det är ingen negativ sak, försök slappna av lite. Jobba på andra saker i intima situationer, och om situationen ändå uppstår - Släck lampan och håll er under täcket 😉

Om du är med en partner, var bara döärlig om hur du känner.


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:

Att du tänker för mycket. Om man är redo bryr man sig inte om brösten är lika stora eller om man inte är vältränad. 

detta håller jag med om


   
SvaraCitera