Aviseringar
Rensa alla

Rädd för vad folk/familj ska tycka....


Ämnesstartare

Jag är bisexuell, så är det bara. Men är orolig för vad folk ska tycka om det... I vanliga fall brukar jag tänka: äsch jag skiter i vad folk tycker, det här är mitt liv och jag gör vad jag känner för. Men i detta fall är det mer känsligt. Försöker vara så öppen som jag kan med att jag är bi men när folk sa att don tyckte det var äckligt osv började jag hålla det för mig själv igen. Visst mina närmaste kompisar vet om det och dom accepterar mig för den jag är vilket jag är evigt tacksam för! Var nyligen på festival och träffade en tjej där, underbaraste natten på länge! Och några dagar innan hade jag legat med en kille och då njöt jag knappt någonting alls men med henne var allt bara rätt. Men vad skulle min mamma säga om jag kom hem med en tjej? Pappa? Brorsan? Hur skulle dom reagera om jag berätta? Känns som att jag kommer får leva med min "hemlighet" inom mig....Egentligen vill jag bara skrika ut att jag är bisexuell men är för rädd för det. Skulle bli så mycket snack bland klasskompisar, lagkamrater osv... Tycker ni det är fel att gilla folk med samma kön som en själv?


   
Citera

äsch, alla är väl bi nuförtiden[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

äsch, alla är väl bi nuförtiden

Haha jo de verkar nästan son de ju... [crazy]


   
SvaraCitera

Går själv runt med den känslan... Är rädd för vad folk ska tycka osv, har tänkt jävligt mycket på det och kommit fram till en sak. Dem ska inte bry sig om vad som du gillar att göra under täcket, din familj kommer ändå aldrig att vara under täcket med dig och din partner.

Sen så äre ju ett + att du är tjej, killar som e straight verkar ju älska sånt... [badgrin]

Och när du väl berättar, dem kommer ju bara känna dig ännu bättre, om dem gillade dig innan varför skulle dem inte göra det nu? Dem ska ju som sagt ändå inte va under täcket med dig och din partner [y]

Fan, måste ha varit något i min dricka, jag har börjat skriva, dessutom ett seriöst inlägg... [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simon_Sthlm:

Sen så äre ju ett + att du är tjej, killar som e straight verkar ju älska sånt... [badgrin]

Haha jo de är ju sant... [cool]
Tack för ditt svar, gav mig ett leende på läpparna kan ja lova [wink]


   
SvaraCitera

Hej på dej!

Jag var bi innan, men upptäckte faktiskt att jag var homo...jag kände exakt som du och jag blev nästan galen av tanken på var mina föräldrar och vänner skulle säga. Som tur är har jag ett par andra vänner som är Bi/homo så jag kände mig trygg hos dem! Men det jag kan råda dig till att göra är att helt enkelt visa dina föräldrar det. Jag sa aldrig det rakt ut till mina föräldrar. Jag visade det. Vilket kan vara ganska svårt att göra men min bror märkte det på mig då jag satt med honom och "kollade" in tjejer på stan xxD

Men iaf, lita på att dina föräldrar acceptera det. Btw, Simon har ju rätt, i stort sätt alla straight killar tycker om det, vilket ganske din bror oxå gör så han kanske är helt cool med det!! Lycka till!


   
SvaraCitera

Du kan väl börja prata lite om bi å lesbiska och vad tycker de om sånna osv.. Så får du se hur de reagerar?


   
SvaraCitera

Jag tror att de flesta föräldrar är mer förstående än man kanske tror. Det är också vanligt med lite identitetskris gällande den sexuella biten i början, även om det sen visar sig att man är hetero.

Jag vet att jag själv hade funderingar i tonåren, ganska mycket ångest faktiskt, och var jätterädd för hur mina föräldrar skulle reagera när jag under en period tyckte att jag hade dragningar åt samma kön. De hade ju skämtat lite om homosexuella och kanske inte verkat vara så liberala gällande den biten innan, men de överraskade mig med att vara helt lugna med vad jag än hade för läggning.

Jag tror att de flesta föräldrar reagerar så. De kanske kan bli lite chockade om de inte är beredda på det, men jag tror att det naturliga trots allt är att acceptera.


   
SvaraCitera

Om ja hade varit tjej, då hade jag definitivt varit bi!
Så de så!


   
SvaraCitera

Inget fel me de alls så skit i va alla säger [smile] Vänta dock me att berätta för msk till du känner säker o har accepterat själv att du e de [smile]


   
SvaraCitera