Aviseringar
Rensa alla

Rädda min hund!


Ämnesstartare

Det är sommar, han är en huskey.
Tog en promenad med honom i 40 minuter klockan sex på kvällen häromdagen och när han kom in låg han och flåsa som en döende fisk i 20 minuter.
Jag vet att det kan vara för att han är så pass otränad, men jag efterlyser konkreta exempel på hur man lyckas hålla nere hundars temperatur.

Ett bra exempel är att vara mest aktiv med honom utomhus på kvällarna, vad mer?

Spraya hans päls med vatten(bara ställen han ej märker) eller blir han sjuk då?

Mvhmvhmvhmvhmvhmvhmvh vill ge honom 1 behaglig sommar.


   
Citera
Ämnesstartare

Hur länge har du haft honom? Du vet att du måste borsta honom typ varje dag nu i början av sommaren va? Annars så har han för mycket päls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Du vet att du måste borsta honom typ varje dag nu i början av sommaren va? Annars så har han för mycket päls.

Verkligen? Jag drog bort all hans vinterpäls i maj/april. :S Kommer bara vara ytterst lite som försvinner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

baserar min kunskap på youtube


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Verkligen? Jag drog bort all hans vinterpäls i maj/april. :S Kommer bara vara ytterst lite som försvinner!

Enligt youtubevideos så måste man typ göra det varje vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte att man ska ha polardjur i 30gradig värme men va vet jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste borsta honom herregud varför kan du inte sånt om du har en huskey!!!! [sad][sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera

sådana där behöver väl jääääättemkt motion??+


   
SvaraCitera

mopsen:

Mvhmvhmvhmvhmvhmvhmvh vill ge honom 1 behaglig sommar.

Spring med honom 1-2 timmar varje dag så han få upp flåset, det är en slädhund trots allt.

Blir han för varm får du blöta ner honom med svalt (inte kallt) vatten, låt honom dricka mycket och se till att han nos inte torkar.

Blir det kris får du väl raka honom som man gör med hästar :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

häll vatten på den? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi häller vatten i isformar och släpper ned en bit hundgodis där, och fryser. sen ger vi det till hunden så blir hon svalkad och glad! lägger även isbitar i dricksvattnet ibland!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde väl inte vara så farligt? kanske är nåt värre. gå till veterinären


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte klippa av lite hår?


   
SvaraCitera
resol

vi har en labrador och om han blir för varm brukar vi lägga en blöt/fuktig handduk från ljumskarna och "uppåt" på magen. brukar funka [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

kan du inte klippa av lite hår?

man ska inte klippa huskies, bara borsta borsta borsta


   
SvaraCitera