Aviseringar
Rensa alla

Rädslan för att spy


Jeay_L

Jag är oxå grymt rädd för att spy, hatar att se folk spy, även film är jobbigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte säga att jag är rädd för att spy men tycker det är jävligt obehagligt. Har också svårt med andra som spyr då jag inte klarar av ljudet [censur]


   
SvaraCitera

Avskyr att spy, men det är överflödigt att skriva

Hatar speciellt den där känslan när man spytt typ tre gånger i rad och tänker "inteee meeer" medans man känner att det är på väg upp

uhh


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Hatar speciellt den där känslan när man spytt typ tre gånger i rad och tänker "inteee meeer" medans man känner att det är på väg upp

Åh, den är så hemsk!


   
SvaraCitera

konstruktioner:

Åh, den är så hemsk!

I precis det ögonblicket skulle en pistol vara väldigt frestande [sad]


   
SvaraCitera

det där har min syrra[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönt att man inte är helt ensam i alla fall 🙂 .
Har aldrig spytt mer än två ggr i ​rad. Fan va jobbigt att spy tre ... Jag minns inte så mycket av hur det känns att spy​, men en del saker minns jag. Men det är mest hur det känns när det kommer upp. Vet l​iksom inte hur riktigt illamående känns. :/


   
SvaraCitera

Jate:

Är van vid elaka öknamn

Eh, varför det? Ofta man ger öknamn pga. av att någon är rädd för att spy. Om så är fallet så behöver man väl inte berätta, eller? [tard]


   
SvaraCitera
Hando

Jate:

hur vet man att man ska spy?

Du mår pissdåligt

Jate:

* anser du att man är knäpp om man är rädd för att spy?

Nej, alla har någon rädsla så

Jate:

tycker ni det är äckligt att se andra kräkas?

Naaa, inte skit-trevligt inte skitäckligt


   
SvaraCitera

Hatar verkligen att spy, hatar känslan av att nästan kvävas! [censur] FYFAN. Men lyckligtvis spyr jag inte så lätt, har sett en massa människor spy, men jag brukar klara sånt, inte för att det är så najs alltid, men jag spyr inte av minsta lilla..Sist jag spydde var senaste sommarlovet. UUUUUUUUSCH!
Men va inte orolig, ibland måste man spy, inget farligt kan hända..:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jate:

* tycker ni det är äckligt att se andra kräkas?

näe det ser ju så trevligt ut! Man går väl dit å hånglar upp personen undertiden [no-no]

Men det är ju jobbig för det krampar i magen å allt blod åker upp i huve å man får migrän [cry]


   
SvaraCitera

Har ingen som helst rädsla för att spy.
När man mår illa är det så JÄVLA skönt att spy.
Alltså, mår illa i magen, inte i allmänhet. Vill inte uppmana folk att bli anorektiker eller nåt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jate:

* hur vet man att man ska spy? (Jag vet seriöst inte hur det känns när man mår illa på riktigt.)- så duhar alrig spytt i ditt liv, varför är du så rädd då? iaf så brukar man må illa, och så känner man hur det börjar smaka konstigt i munnen, så att man börrjar svälja hårdare tills man får så ycket i munnen och de tkomemr mer at tman spyr.
* anser du att man är knäpp om man är rädd för att spy?- Nej värkligen inte det är jätte obehagligt man får ont i halsen efteråt och smakar äckligt att spy, jag brukar alltid gråta efter a tjag gjort det för att de tär å obehagligt. Men alla spyr, även den finaste frun har nog någon gång gjort det. Och det händer ju inte sååå ofta de tär bara att acceptera att det har hänt städa upp efter sig och borsta tänderna! gå vidare sen 😉
* tycker ni det är äckligt att se andra kräkas?- japp de tse rjätte äckligt ut mår lite illa av att se det.
* har du hört talas om du denna fobi tidigare? Nja, jag vet att Jornas Gardell hade den fobin som ung, hehe läste de tnyss i hans bok ett ufo gör ente xD han vågade aldrig drica sig full eftersom han var så rädd för att spy

Men jag tycker din rädlsa inte ska hejda dig, man kan dricka sig full utan att spy men drick låångsamt och vatten emellan men sluta när du börjar må illa är ett bra tips

^^
skål [bigcheers]


   
SvaraCitera
elinc

Fobier.. Jobbigt.

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia.

Ett annat namn för fobi mor långa ord. Kul att få den diagnosen liksom. Man lär ju bryta ihop totalt?[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jate:

* hur vet man att man ska spy? (Jag vet seriöst inte hur det känns när man mår illa på riktigt.)

Stronghold:

Det trycker i magen och salivet rinner.

Jate:

* anser du att man är knäpp om man är rädd för att spy?

Näe.

Jate:

* tycker ni det är äckligt att se andra kräkas?

Inte speciellt, ärligt talat.

Jate:

* har du hört talas om du denna fobi tidigare?

Ja. Har kommit i kontakt med det tidigare.

Sök KBT, det är nog det bästa (och enda) tips jag kan ge dig.


   
SvaraCitera