Aviseringar
Rensa alla

Rätt?


Ämnesstartare

Är det rätt att ändra om sin pojk/flickvän hur man vill?
Att ställa dumma ultimatum hela tiden?

Min kille säger att om vi ska kunna funka ihop får jag inte pierca mig mera för att han tycker att det förstör mitt utseende [shake]

Eh, har han något som hellst att säga till om det?


   
Citera

Nej, det är inte rätt.


   
SvaraCitera

Det är fel, be honom acceptera dig för hur du är, annars kan han dra.


   
SvaraCitera

förhållanden handlar om att ge och ta


   
SvaraCitera

xLillaMy:

Är det rätt att ändra om sin pojk/flickvän hur man vill?

ifall man inte är nöjd kan man byta.


   
SvaraCitera

Det är ju helt upp till dig hur mycket du är beredd att "ge upp" för din partner och det är du själv som sätter gränserna. Men att förlora sig själv är kanske ingen höjdare?


   
SvaraCitera

Du får väl ta fram den gamla regelboken om förhållanden. Där står allt som får och inte får göras inom ett förhållande, sedan riksdagen kom fram till dessa beslut den 7 juni 1986


   
SvaraCitera
Gifted

xLillaMy:

Eh, har han något som hellst att säga till om det?

Han kan väl tycka vad han vill, och ställa vilka krav han vill.
Frågan är väl om DU är beredd att gå med på dem, och om du vill ha en sådan kille.

Att han framför vad han tycker är det väl inget fel på, kommunikation är bra.
Du säger att det är helt befängt, och om han nöjer sig med det, tja, då är det inget att haka upp sig på. Om han ställer det som ultimatum, så skulle iaf jag dissa honom.


   
SvaraCitera

Det är ju den andra partnern som blir förändrad som får sätta gränser för vad som är och inte är ok. Det samma gäller ultimatum.

Man får ju uttrycka vad man känner hur mycket man vill på eget bevåg.

Så kort sagt är det du som avgör om han är värd det eller inte. Och ja han har något att säga till om det eftersom han uppenbarligen värnar om dig rätt mycket.


   
SvaraCitera

Nachac:

Får göra det någon gång[y]

Gött! [cheers]


   
SvaraCitera

xLillaMy:

Eh, har han något som hellst att säga till om det?

nej, inte ett skit, han ska älska dig hur du än ser ut. det borde han. det är ju inte så att en normal människa gör slut med sin pojk/flickvän baraför att h*n skaffar en piercing eller nåt annat i den stilen, typ annan klädstil. det där är fjortisstil


   
SvaraCitera

xLillaMy:

Min kille säger att om vi ska kunna funka ihop får jag inte pierca mig mera för att han tycker att det förstör mitt utseende

du bestämmer över dej själv ffs, om han inte kan acceptera dej så är ni kanske inte rätt för varann


   
SvaraCitera

Haha whut, jag skulle aldrig ändra på mig för att passa in i någon annans mall. Vill killen göra slut med mig för att jag gör någon förändring som han tycker är ful så skulle jag hata mig själv för att jag haft ett förhållande med en så ytlig människa. Jag tycker inte att det är rätt att ställa såna krav - men nu hänger det på vad du tycker är viktigast, att se ut som du vill och vara nöjd eller att killen ska vara nöjd. [zzz]


   
SvaraCitera

men palla
det här är väl inte nåt jätteproblem?
om du känner att du verkligen vill pierca dig; pierca
om han verkar helt dum i huvet; dumpa


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera