Aviseringar
Rensa alla

rätt åt idioten


Ämnesstartare

Absolut!

nationaldemokrat:

som bl a är till för att minska trafikolyckorna ute på vägarna, oavsett om du åker bil eller buss. [wink]

Fast så tänker nog inte de flesta jägare.
Dessutom hade längre och starkare stängsel räckt långt.
"Viltstängsel upphör" Står ju överallt. Jaha, varför då? För att det är fint med öppna ytor åt vägen antagligen. [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast så tänker nog inte de flesta jägare.

Vad jägarna tänker har jag ingen uppfattning om. Men efter vad jag förstått så är det därför vi idag har älgjakt. Samt naturligtvis... älgarna gör stor skada på skogen. Ju mer älg ju mer skada.

isola:

Dessutom hade längre och starkare stängsel räckt långt.

Självfallet, det optimala hade varit höga och kraftiga stängsel på samtliga sveriges vägar. Även småvägar. En dödsolycka kan även inträffa ute på landet på en grusväg där det är 70 km som maxhastighet.

isola:

"Viltstängsel upphör" Står ju överallt. Jaha, varför då? För att det är fint med öppna ytor åt vägen antagligen. [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]

Nja, snarare att viltvårdarna anser att det inte finns så mycket älg just där.
I södra Sverige är det Kalmar- och Kronobergs län som det finns mest älg i. Men hur många mil av dessa vägar tror du är inhägnade med viltstängsel? Det ät tyvärr en ekonomisk fråga. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Nja, snarare att viltvårdarna anser att det inte finns så mycket älg just där.

Fast de vandrar ju, så det är en ekonomisk fråga. Då är det ju billigare att låta vapenkåta människor härja runt och ta död på dem istället. Om de verkligen ville ha ned beståndet på ett humant sätt hade de jagat mindre och istället sövt ned kor och kastrerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast de vandrar ju, så det är en ekonomisk fråga. Då är det ju billigare att låta vapenkåta människor härja runt och ta död på dem istället. Om de verkligen ville ha ned beståndet på ett humant sätt hade de jagat mindre och istället sövt ned kor och kastrerat.

Det är ju sant - kastrering skulle avhjälpa den stora älgstammen. Men det vet jag inte ens om storebror dvs EU skulle godkänna. [sad]

Sedan går det ju heller inte att komma ifrån att jägarna själva ser ju älgjakten som höstens höjdpunkt. "Vanliga" människor åker på utlandssemester och roar sig... jägarna åker på älgjakt. [n] Tom kungen åker ju på älgjakt. Han gör det väl knappast för att hjälpa till att minska trafikolyckorna ute på vägarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Tom kungen åker ju på älgjakt. Han gör det väl knappast för att hjälpa till att minska trafikolyckorna ute på vägarna.

Nej verkligen inte. Han susar dit i sin dyra bil vi gett honom med fem säpobilar efter och före och badar sedan i blod tills han blir hårdare än när han är med Silvian.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

...och istället sövt ned kor och kastrerat.

Man kastrerar inte älgkor... man kastrerar älgtjurar. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mh håller med, vad har tjuren för nåt i ryggen? :S bara bra att han fick smaka på sin egen medicin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

mh håller med, vad har tjuren för nåt i ryggen? :S bara bra att han fick smaka på sin egen medicin.

han har spetsat den

nationaldemokrat:

Man kastrerar inte älgkor... man kastrerar älgtjurar. [bigsmile]

Man kan kastrera kor också. Steriliserar man tar man inte bort hela livmodern. Så är det med katter iaf.
Har jag för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

mh håller med, vad har tjuren för nåt i ryggen? :S bara bra att han fick smaka på sin egen medicin.

Ärligt talade trodde jag att HELA Spanien redan förbjudet tjurfäktning. Men det kanske bara är Katalonien (osäker)!?

Tjurfäkt​ning förbjuds i Katalonien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

han har spetsat den

precis bra att tjuren ger igen liks.

tejk no shit


   
SvaraCitera

Vill gråta. Är så jävla synd om tjurarna. Fattar inte folk betalar för att få se sån skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

NI KAN JU ÅTMINSTONE VARNA FÖR STARKA BILDER

JAG SKREK TILL OCH SKRÄMDE MIN MAMMA.

sorry

dazed:

Mm roande på samma sätt som jägare som blir dödade av djur.

haha ja typ

El Guaje:

Aj! Men nu kanske han slutar med den där skiten så är världen en tjurfäktare mindre. Synd bara att de växer på träd i det där förbannade landet.

mm hatar det med spanien och annars gillar jag spanien. fast de borde lära sig prata engelska och sluta äta sina jävla solrosfrön eller vad fan det är de hela tiden tuggar på. grisar


   
SvaraCitera

patrick bateman:

fast de borde lära sig prata engelska och sluta äta sina jävla solrosfrön eller vad fan det är de hela tiden tuggar på. grisar

Ja Spanien är säkert jättefint och så om man tar bort folket där!


   
SvaraCitera

sluta vara så tjuriga, sånt här händer hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Ja Spanien är säkert jättefint och så om man tar bort folket där!

haha ja precis. då skulle landet vara perfekt


   
SvaraCitera