Forumet - Rätt gym?

Rätt gym?

1284 0 22
Tjo! Jag har ett litet problem enligt mig själv här när det gäller träning. Känns som jag inte blir av med det här fettet som ligger kvar lite, kropper känns likadan men lite starkare kanske, Men till utseendet känns det som den ser likadan ut. Jag har alltid trott att jag vetat ganska mycket om träning. Men hur tränar ni andra som har lyckats få "bra kropp".
Och nej det är inte löjligt att träna för att få en bra kropp som en del tycker, alla vill väl se bra ut?
elverpigen:

DU KAN TRÄNA HUR MKT DU VILL OM DU ÄTER FEL


Wörd. Från hösten 2010 till våren 2011 gick jag upp från ca 92 kg till 105 utan att ändra träningsschema. Vintern 2011 till sommaren 2012 gick jag ner till 83 med ungefär samma träning. Det enda jag ändrade var att jag gick ut och tog en promenad på rasten på jobbet. Kosten är allt.

elverpigen:

KOLHYDRATER STIMULERAR HORMONER SOM GÖR BUKFETTSÅ LCHF OM DU VILL BLI AV MED FETTET TRORJAÄR INGEN EXPERT


Nja, man kan äta kolhydrater och gå ner i vikt. Tränar man mycket så bör man äta kolhydrater också, annars är det svårt att orka träna. Det viktiga är att man ligger på kaloriunderskott.

Bakomflötet93:

Men hur tränar ni andra som har lyckats få "bra kropp".


Jag lyfter tre gånger i veckan, går lite då och då och äter sunt. Det funkar hyfsat.

Spana också in:

dvärgkastarn:

Wörd. Från hösten 2010 till våren 2011 gick jag upp från ca 92 kg till 105 utan att ändra träningsschema. Vintern 2011 till sommaren 2012 gick jag ner till 83 med ungefär samma träning. Det enda jag ändrade var att jag gick ut och tog en promenad på rasten på jobbet. Kosten är allt.Nja, man kan äta kolhydrater och gå ner i vikt. Tränar man mycket så bör man äta kolhydrater också, annars är det svårt att orka träna. Det viktiga är att man ligger på kaloriunderskott. Jag lyfter tre gånger i veckan, går lite då och då och äter sunt. Det funkar hyfsat.


JA, MEN KOLHYDRATSTINN KOST FUNKARINTE OM MANVILL DEFFA
MEN SOM SAGT
ÄR INTE EXPERT, SPECIELLT INTE PÅ KILLKROPPSBYGGNAD
VET ATTTJEJER BLIRSNYGGA AV ATT INTE ÄTA SKITOCH RÖRA SIGLITE
SÅ JAG DRICKER KAFFEOCH ALKOHOL
TYP
MVH SUNDHETEN
tlaltecuhtli:

ja, men det kräver glykogen för att kunna tillgodogöras.


???

så länge man ägnar sig åt lågintensiv (aerob) träning är det fajn att använda fetter som energikälla för musklerna. när man övergår till anaerob träning, som styrketräning, räcker den redan tillgängliga energin från fetter i typ tio sekunder - sedan kräver den syrefria förbränningen att man använder glukos som energikälla.

plz förklara vad du syftade på. [sad]
Stämmer inte helt och hållet att man inte blir särskilt stark av en LCHF-baserad kost.

Har ätit enligt paleokost, närmare bestämt Warrior Diet, med små förändringar i några år och inte minskat i styrka, snarare ökat. Går att öka i styrka om man lägger upp det rätt; inställning till maten.

Sedan har jag folk i min närhet som har träning som yrke, samt professionell träning(MMA, boxning, Kettlebells osv) och tränar mer än vad de flesta gör(runt 15 timmar per dag) - som går på en LCHF-baserad kost - fungerar alldeles utmärkt.

För att citera Tommy Blom:

Jag håller kettlebellpass, jag tränar själv med kettlebells/kroppsvikt, jag håller Krav Maga pass, jag tränar själv Krav Maga, jag förbereder mig för professionella MMA-matcher, vissa dagar instruerar jag 10-12 timmar Krav Maga. Vissa dagar tränar jag 10 timmar (Krav Maga/kettlebells). Jag är 186 cm och väger ca 90 kg (10% kroppsfett), mängden energi min kropp behöver är långt högre än en person som har ett vanligt jobb och tränar 1,5 tim/dag (vilket är sällsynt).

Inställning till maten är allt.