Aviseringar
Rensa alla

rätt smink för min hy?


Ämnesstartare

jag har ett litet problem som jag verkligen hatar. min hud.
den tycks aldrig bli fel fri, aldrig. jag har ganska mycket acne, men inte överdrivet så att det inte gå att täcka, så jag har kört med foundation och puder i ett bra tag. men problemet är att jag har väldigt fet hy. och jag vet inte vad det är som gör det. jag har nämligen hört att flytande foundation (som jag använder) gör att man lättare får fet hy. stämmer det?
jag testade att köra utan foundation några dagar, (såg ännu hemskare ut) men min hy blev fet efter några timmar endå, så jag antar att det inte är sminkets fel, eller?
någon som kan rekomendera något som gör att jag får mindre fet hy, eventuellt något annat smink? tacksam för seriösa svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

[tard]


   
SvaraCitera

lol... läste "rätt smisk för min hy"[tard]


   
SvaraCitera

använd inte flytande foundations. mineral olja och talk skit är inte sådär jääätte bra för huden. mineralfoundations är såå mycket bättre. täpper inte till finnarna. I.d, tbs och jane iredale har bra sådana:)
sen tycker jag det låter som att du behöver investera i bra hudvårdsprodukter.


   
SvaraCitera

du behöver en bra hudvårdsserie. framförallt en bra ansiktskräm. sedan kan du ju använda mineralsmink. plus att man ibland inte kan göra så mkt. puberteten [crazy]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

itstimetorun:

eventuellt något annat smink? tacksam för seriösa svar!

Du ska köpa apotekets foundation! Åh. Alla borde ha den, den är kärlek. [love] Den heter Vichy och finns bland det andra sminket på apoteket (: Kostar typ 179, men räcker jättelänge! Minst ett halvår trots om du har den varje dag. (Och nej, jag orkar inte bry mig om att man ska byta ut sitt smink typ JÄMT. Det funkar ändå) [y] Den täpper inte till huden och den känns liksom fräschare än andra foundations. Tror inte att den förbättrar hyn, men den är framtagen för att vara skonsam i alla fall ^^


   
SvaraCitera

Jag har foundation och concealer från "sheercover" som går på TvShop om du har sett, haha [crazy] Den är asbra och jag har fått mkt finare hud ut av den också. Om du inte vill beställa från internet så köp någon annan mineralfoundation, tror det är bäst i puderform.

Sen så kan du skaffa en bra hudvårsserie, Neutrogena är bra 🙂


   
SvaraCitera
Hando

KannibalKocken:

lol... läste "rätt smisk för min hy"

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svar!
foundation från apoteket låter spännande ^^ ska nog gå dit och kolla 😛
sen vill jag säga att jag har en hudvårdserie som funkar sådär, går även på ansiktsbehandling en gång i månaden, men min hy vill visst retas med mig eller något, har hållt på i ett år nu.


   
SvaraCitera

fondation är godis för finnar


   
SvaraCitera

Tvätta ansiktet med tvål och vatten.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

men min hy vill visst retas med mig

Använd inte svamp till foundationen.
om du nu går på ansiktisbehandling, kan inte de tipsa dig om produkter som passar din hudtyp? känns lite som om personer med utbildning som träffat dig irl har lite lättare att avgöra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

Använd inte svamp till foundationen.

vad ska jag annars använda?

Emmelipemmeli:

om du nu går på ansiktisbehandling, kan inte de tipsa dig om produkter som passar din hudtyp

jovisst, hon har tipsat mig men det verkar inte funka så jätte bra, hon säger att det tar tid men jag tänkte höra runt lite och se om det finns något bättre..

Harpyja:

Tvätta ansiktet med tvål och vatten.

såklart


   
SvaraCitera

itstimetorun:

vad ska jag annars använda?

rena fingrar/pensel.
Nackdelar med svamp:
-äter upp jättemycket foundation=onödigt slöseri
-går i princip inte att få ren=bakterier växer i den= ja... du kan ju gissa följderna för din hy. ska du ha ren svamp varje gång blir det en dyr historia.

Positiva grejer:
+kan bli fint om man är duktig. det resutlatet GÅR dock att uppnå med fingrar också.


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

rena fingrar

Absolut inte fingrar. Hellre svamp än fingrar.

Emmelipemmeli:

-äter upp jättemycket foundation=onödigt slöseri

Du fuktar svampen innan så tar den inte upp foundationen.

Emmelipemmeli:

-går i princip inte att få ren

Jag har fått min svamp ren genom att tvätta den med tvål ungefär tre gånger, krama ur och rulla in den i en handduk.


   
SvaraCitera