Aviseringar
Rensa alla

rätt smink för min hy?


bäst är nog om du inte har något smink i fejset alls... men antar att det inte är ett alternativ för dig. du kanske ska pröva mineralfoundation istället, sägs ju att det inte påverkar hyn lika mycket som annan foundation


   
SvaraCitera

itstimetorun:

jag har ett litet problem som jag verkligen hatar. min hud.

läste "min hund." [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

rena fingrar

verkar ganska svårt 😮

Tilda1988:

du kanske ska pröva mineralfoundation istället

jag har mineralpuder typ, men det ser inte alls snyggt ut, svårt att få det jämmt osv.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

verkar ganska svårt 😮

Harpyja:

Absolut inte fingrar. Hellre svamp än fingrar.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

fel fri

ska den vara både fel och fri, fattar inte[shake]


   
SvaraCitera

itstimetorun:

jag har mineralpuder typ, men det ser inte alls snyggt ut, svårt att få det jämmt osv.

vad har du för mineralpuder? loreals eller max factors? de suger nämligen åsneballe.


   
SvaraCitera

Complicated:

vad har du för mineralpuder? loreals eller max factors? de suger nämligen åsneballe.

Du glömde Maybellines. id. bare minerals ska tydligen vara det enda rätta.
Men mineralsmink täcker ju inte ett piss...


   
SvaraCitera

Harpyja:

Du fuktar svampen innan så tar den inte upp foundationen.

fungerar icke för mig, det blir randigt och bläk

Harpyja:

Jag har fått min svamp ren genom att tvätta den med tvål ungefär tre gånger, krama ur och rulla in den i en handduk.

fungerar inte för mig, min svamp blir gul och luktar illa efter första tvätten. Jag antar att lukten kommer ifrån äckel :c


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

fungerar icke för mig, det blir randigt och bläk

Hur fet foundation har du egentligen[shake]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Hur fet foundation har du egentligen

vet inte.
Svamparna blir gula och luktar illa också, så jag har väl mer eller mindre accepterat att jag är för dålig för att använda svamp [shake]


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

Svamparna blir gula och luktar illa också, så jag har väl mer eller mindre accepterat att jag är för dålig för att använda svamp

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

vad har du för mineralpuder? loreals eller max factors? de suger nämligen åsneballe

nej jag har id. men på mig blir det inte alls snyggt av någon konstig anledning.

Mårran:

Men mineralsmink täcker ju inte ett piss

håller med, och desutom "faller" det typ bort under dagen..


   
SvaraCitera

Harpyja:

Tvätta ansiktet med tvål och vatten.

nej för satan!!!


   
SvaraCitera

puckoboll:

nej för satan!!!

Jo för satan! Sen smörjer man in det med hudkräm. Fungerar lika jävla bra som vilket ansiktsvatten som helst.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Jo för satan! Sen smörjer man in det med hudkräm. Fungerar lika jävla bra som vilket ansiktsvatten som helst.

du verkar ha noll koll på vad som e bra för huden..nej man ska inte tvåla in ansiktet speciellt de med problemhy! och har man acne använd för satan inet svamp! inte annars heller..rena fingrar är mycket bättre på sig själv..då de har sin egna olja:)


   
SvaraCitera