Aviseringar
Rensa alla

Rättegång


Ämnesstartare

ja, um-relaterat, som besökare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har väntat en morgon på ett samtal om en dom

trillade ihop när jag fick höra hur den lydde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit på 2-3 rättegångar, på studiebesök med skolan. Jag somnade varje gång. Det var skittråkigt och långdraget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej aldrig varit med om någon rättegång på något vis, tack och lov, låter fruktansvärt tråkigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har vittnat i tingsrätt efter att ha gjort ett envarsgripande av en person. Dom blev två års fängelse för våldtäkt, olaga hot samt misshandel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Han hade klantat sig och hamnat ovanför gränsen för snatteri med sisådär 30kr ^^

damn.. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick gå emellan på jobbet när en snubbe började slå sin flickvän. Fick vittna sen.
Han hade gjort mycket brottsligt och slagit henne förr men han åkte dit.


   
SvaraCitera
penja

ingen erfarenhet av detta. har inte varit på studiebesök heller. skulle gärna gå på ett sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol blev inställt pga "åtalad mår dåligt" 


   
SvaraCitera

mrman:
Idag ska jag delta i en rättegång och bli förhörd över telefon, cool Cool
Anmälde en snubbe för bedrägeri för typ 1,5år sedan. Blir intressant vad han får för någon bestraffning.

Är det någon annan som varit inblandat i en rättegång någon gång?

Vad har han gjort för sorts bedrägeri då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fridask:

Vad har han gjort för sorts bedrägeri då?

Internetbedrägeri.


   
SvaraCitera

Mm, var mindre kul


   
SvaraCitera

mrman:

Internetbedrägeri.

Ja men hur? Har du klickat på en banner eller har han låtsas vara någon annan och utpressat dig på pengar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fridask:

Ja men hur? Har du klickat på en banner eller har han låtsas vara någon annan och utpressat dig på pengar?

Nej skulle köpa en begagnad iPhone 4 för 1500kr för typ 1,5år sedan av en person på ett IT internetforum. Kände till användaren sedan tidigare men det visade dig att hennes pojkvän hade börjat använda hennes användarkonto för att lura folk. Blev misstänksam och ringde upp henne och fick namn osv på ex pojkvännen som jag polisanmälde. Och nu står han åtalad för bedrägeri. Kul för honom att han enligt uppgift ska ha haft en villkorlig dom i samband med detta Mycket glad


   
SvaraCitera

mrman:

Nej skulle köpa en begagnad iPhone 4 för 1500kr för typ 1,5år sedan av en person på ett IT internetforum. Kände till användaren sedan tidigare men det visade dig att hennes pojkvän hade börjat använda hennes användarkonto för att lura folk. Blev misstänksam och ringde upp henne och fick namn osv på ex pojkvännen som jag polisanmälde. Och nu står han åtalad för bedrägeri. Kul för honom att han enligt uppgift ska ha haft en villkorlig dom i samband med detta Mycket glad

Haha vilken dåre. Hoppas du yrkar på ett bättre skadestånd så du kan köpa något kul =)


   
SvaraCitera