Aviseringar
Rensa alla

rättighet


Ämnesstartare

Är det någon som vet om man har rättighet till att sina resor hem ska betalas av soc när man blir 18 och sol placerad i ett familjehem ?


   
Citera

Tror du får gå där å allt sånt tills 21.


   
SvaraCitera

Nej, vet nån vad. Dessa får du verkligen betala själv. Samhället har gett dig ett boende, ska du kräva mer då? [shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
jonta

isola:

Nej, vet nån vad. Dessa får du verkligen betala själv. Samhället har gett dig ett boende, ska du kräva mer då?

I agree. Mat och husrum är nog allt du har garanterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, vet nån vad. Dessa får du verkligen betala själv. Samhället har gett dig ett boende, ska du kräva mer då?

kanske inte men har jag rätt till det så varför skulle jag inte kräva?


   
SvaraCitera

Nathaa1:

kanske inte men har jag rätt till det så varför skulle jag inte kräva?

Du har inte rätt till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har inte rätt till det

haha jasså okej, hur kan du säga det om du inte vet vilken anledning jag blivit placerad av:D eller du kanske är lite fin i kanten och tror att vi alla placerade är pundare, så som det lät när du pratade om att samhället har gett mig ett boende? haha ^^, bitter på skatten kanske? 😉


   
SvaraCitera

Nathaa1:

haha jasså okej, hur kan du säga det om du inte vet vilken anledning jag blivit placerad av:D eller du kanske är lite fin i kanten och tror att vi alla placerade är pundare, så som det lät när du pratade om att samhället har gett mig ett boende? haha ^^, bitter på skatten kanske? 😉

Då ingen annan har rätt till det så har inte du det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då ingen annan har rätt till det så har inte du det heller.

Faktiskt lilla du , så hade jag rätt till att dom betalar en i månaden 🙂 och den ska jag ta vara på 😀


   
SvaraCitera

Nathaa1:

Faktiskt lilla du , så hade jag rätt till att dom betalar en i månaden 🙂 och den ska jag ta vara på 😀

Du har rätt till bidrag, ja. Men resekort betalar din fosterfamilj, om de vill, betala för med pengarna de får för att ha dig boende hos sig. Tvivlar på att soc slänger pengar på att du ska åka tillbaka till en miljö de inte anser är bra för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min syster är placerad på ett fosterhem (vet inte om reglerna är detsamma) och får resor betalda av Socialförvaltningen.
Varje månad betalar de även för en besöksresa inkl. boende och matpengar för mina föräldrar.


   
SvaraCitera