Aviseringar
Rensa alla

Rävspelet innan förhållande


Ämnesstartare

Det är så att jag träffade en tjej förra helgen, vi har setts två gånger efter det, och vi har smsat varje dag.

Jag vet att vi inte har känt varandra speciellt länge, men jag tycker om henne och personkemin är fantastisk. Redan efter att ha vart med henne två timmar så kändes det som om vi tyckte och tänkte väldigt lika, samt att vi hade gemensamma faktorer tillsammans.

Det är bara ett problem med det här.. jag gillar verkligen inte "rävspelet" innan man får ett förhållande. Det känns precis som han säger i filmen Hancock '3 dates är allt du behöver för att få henne intresserad, efter det kan du visa ditt riktiga jag'.

Allting känns så falsk, jag går runt och funderar på om jag ska smsa henne eller inte, om jag ska ringa eller inte, borde jag vänta med att fråga om hon vill träffas eller inte?

Det kanske inte är så märkvärdiga saker, men jag hatar att sitta och vara tankspridd och fundera på vad jag borde göra, istället för att bara säga att jag gillar henne och vill vara med henne...

Anledningen till att jag inte säger det är för att jag vet att man inte ska gå för fort fram...

Synpunkter?


   
Citera

Antingen spelar du med, eller så gör du inte?


   
SvaraCitera

du kan ju skicka ett sms och fråga om du kan få ringa lite senare? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iZeth:

Antingen spelar du med, eller så gör du inte?

Det känns inte som att inte spela med är ett alternativ. Jag vill ha tjejen, men jag vill inte verka desperat. Och det är då alla dessa frågor får mig tankspridd. Och det är även därför jag spelar med.


   
SvaraCitera

Eller så visar du henne ditt riktiga jag från början, istället för att försöka spela något spel.

Chilla mer [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Eller så visar du henne ditt riktiga jag från början, istället för att försöka spela något spel.

Chilla mer [zzz]

Det är inte så att jag ljuger om mig själv eller nåt, för vi pratar om våra intressen osv.

Lust att utveckla chilla mer? Innebär det att inte smsa först, ringa först? Eller innebär det att jag bara borde göra det som känns rätt istället för att bry mig så mycket om konsekvenserna?


   
SvaraCitera

llooll:

göra det som känns rätt istället för att bry mig så mycket om konsekvenserna?

[y]

Det finns gott om potentiella tjejer, följ ditt hjärta bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det finns gott om potentiella tjejer, följ ditt hjärta bara

Mitt hjärta vill vara med henne, men min hjärna vill inte verka desperat -.-


   
SvaraCitera

Gör du kärleksproblemstrådar varje dag? [tard]


   
SvaraCitera

Just go for it! Du har inget att förlora. Vad kan hända om du säger att du är intresserad redan nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Gör du kärleksproblemstrådar varje dag? [tard]

Bara idag och igår, är som sagt tankspridd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Just go for it! Du har inget att förlora. Vad kan hända om du säger att du är intresserad redan nu?

Hon kanske tycker att jag går för fort fram, vilket kan bli ett bakslag för mig!


   
SvaraCitera

Om du tycker om henne så kan du väl säga det. Eller så. Gör det inte så himla svårt. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Om du tycker om henne så kan du väl säga det. Eller så. Gör det inte så himla svårt. [no-no]

Skulle du bli glad om en kille se det, trots att ni bara träffats 3 gånger? Skulle du inte bli 'rädd'?


   
SvaraCitera

låt det bara va och se hur det blir?[rolleyes]


   
SvaraCitera