Aviseringar
Rensa alla

Rage against the Machine


Ämnesstartare

Scrolla ned för TL;DR

UGHUGUHGUGHUH!

Är pissed off...

Köpte en Acer Timeline 3810T för två år sedan. tror det var i Augusti. Den funkade jättebra till en början. Sen en dag... Slutade den ladda batteriet fullt. 89% fick jag ur det. Inte OK!

Sen fixade jag det genom att uppdatera BIOS! Pewpew!

Sen dog batteriet helt en dag!
Nu kan jag bara köra den "bärbara" Acern om strömen är inkopplad. Sen dog en BakgrundsLED i datorn. Fucking awsome!

Ska nämnas att min vän hade PRECIS SAMMA FEL.

I ett mail beskrev jag felet till ACER och vad får jag för svar?

"Analysen är klar och såhär låter våran respons:
På din beskrivning låter det som att batteriet inte kan hålla laddningen. Vi har sex månaders garanti på våra batterier och därefter ses de som förbrukningsvaror. Vi rekommenderar att du köper ett nytt batteri."

-Acer Support

Läser jag runt på internet är det folk som har förbrukat 3 skärmar på 6 månader pga LED:n. Folk som har förbrukat 3 batterier på 12 månader. Acer kan verkligen sin grej.

ALDRIG MER

Datorn kraschade totalt i onsdags så jag plockade isär den och bytte en liten komponent och ersatte en sladd. Nu fungerar den igen iaf. Men LED och batteriproblem kvarstår.

Köpte en Lenovo i Torsdags från Dustin och fick den i Fredags. Stog Svensk tangentbordslayout på deras hemsida men levererades med Danskt. Var dessutom sista produkten så får se vad som händer med denna dator. Hoppas jag får svenskt tangentbord och slipper byta dator. Visserligen vore det skönt att byta och få matt skärm.

TL;DR:
Acer suger
Lenovo är win
Dustin har en bra support


   
Citera

Du förstörde min barndom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

Du förstörde min barndom.

Twas my pleasure


   
SvaraCitera

Fyndig rubrik


   
SvaraCitera

orka inte läsa vad du skrev men jag gillar bandet Rage Against The Machine iaf. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Skyll dig själv om du köper från Acer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Fyndig rubrik

Tack[cute]

emilsh:

orka inte läsa vad du skrev men jag gillar bandet Rage Against The Machine iaf. [bigsmile]

[y]

passaro:

Skyll dig själv om du köper från Acer.

Hade inte läst något dåligt om det och när jag kollade runt för två år sedan hittade jag hyffsat lovande recensioner. Numera står Acer på blacklisten tillsammans med Fujitsu Siemens.

Acer på grund av bristande kvalitet samt kass support.

Fujitsu Siemens på grund av den sämsta supporten jag stött på.


   
SvaraCitera

ACER är billigt skräp för folk som inte vet bättre.
Lenovo är bra skit.

Det är allmän känt, och nu vet du också om det. Du är bara lite sen, men det är ok. Vi älskar dig ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det är allmän känt, och nu vet du också om det

Får ej glömma Fujitsu Siemens support avdelning.

Ska tillägga till historien att Dustin svarade angående mitt Danska tangentbord idag! Fick valet att skicka in datorn och få ut pengar eller betala 500 kr mindre och behålla den.

Mycket nöjd kund 500 kr "mindre fattigare"


   
SvaraCitera