Aviseringar
Rensa alla

Ragga upp kassörskan


Ämnesstartare

Hellu,

Har nog aldrig ställt någon seriös fråga på detta forum så jag tänkte att det var dags; Ibland sitter det en fantastiskt söt flicka i kassan här nere när jag är och shoppar mina dagliga artiklar. Har tyvärr aldrig sett henne någon annan stans än just i kassan.

Saker jag vet:
Har gått i samma skola som henne nån gång (minst 5 år sen, kan vara 8 år sen :)).
Hon är 1-2 år yngre än mig.
Aaand that's it

Ett tips jag fått ifrån en tjejkompis är att jag ska "ge henne en lapp med mitt nummer". Vet inte vad jag tycker om det, känns väldigt konstigt. Dessutom skulle det lägga bollen i hennes händer, är det verkligen bra?

Att börja prata med henne i kassan känns också väldigt ... fattigt och ingenting som jag normalt gör. Ponera att jag säger att jag tycker hon är väldigt söt, vad säger hon då liksom? ".. oj, tack [blush]". And then what?

Så hur får jag bäst kontakt med henne? Hur raggar jag upp henne?


   
Citera

råna kassan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

råna kassan

[n]

Tror kidnappning skulle ha bättre effekt än ett rån.


   
SvaraCitera

Dead-Inside:

Tror kidnappning skulle ha bättre effekt än ett rån.

okej, aja, nästa gång du är där kan du väl prova att ge henne blue-steel blicken


   
SvaraCitera

Dead-Inside:

Ett tips jag fått ifrån en tjejkompis är att jag ska "ge henne en lapp med mitt nummer".

Nej. Om hon är snygg har hon förmodligen en del killar att välja på. Att lägga fram kuken på bordet och säga "Would you like some dick?" kommer inte fungera.

Dead-Inside:

Att börja prata med henne i kassan känns också väldigt ... fattigt och ingenting som jag normalt gör. Ponera att jag säger att jag tycker hon är väldigt söt, vad säger hon då liksom? ".. oj, tack [blush]". And then what?

Att prata med folk är väl inte så konstigt? Kanske att stå och ha en lång konversation med någon när det står massa folk bakom och väntar är kanske rätt så dumt. Att ge henne en komplimang direkt utan att hon har gjort någonting för att förtjäna den ifrån dig är ingenting jag rekommenderar. Killar säger att hon är söt hela tiden. Att inte göra som alla andra gör är unikt.

Dead-Inside:

Har gått i samma skola som henne nån gång (minst 5 år sen, kan vara 8 år sen :)).

Kände du henne då? Eller gick ni bara på samma skola och aldrig egentligen pratade med varandra? Att man vill catcha up med en gammal kompis är ju inget konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga bara om hon vill ta en fika eller gå på bio någon gång. Mycket enkelt. Jag vet att det är tråk-date men det fungerar bra i en sån situation, du kan ju knappast be henne följa med på bergsklättring och kräva att hon ska bestämma sig på 2 sek. Enklare att ta något hon har gjort förut och känner sig bekväm i. Date nr 2 kan du göra lite spännande.
-hej
-hej
-253,50 tack
- mm, skulle du bli arg om jag ville fika med dig någon dag?
- nej, det skulle vara jättekul, när kan du?/ det kan du fetglömma.


   
SvaraCitera

Låna massa pengar och köp jättedyra saker när du är där. Hon kommer tro att du är rik, vilket alla tjejer finner attraktivt. (är du rik på riktigt så behöver du såklart inte låna pengar)


   
SvaraCitera

Inkognito:

Fråga bara om hon vill ta en fika eller gå på bio någon gång. Mycket enkelt. Jag vet att det är tråk-date men det fungerar bra i en sån situation, du kan ju knappast be henne följa med på bergsklättring och kräva att hon ska bestämma sig på 2 sek. Enklare att ta något hon har gjort förut och känner sig bekväm i. Date nr 2 kan du göra lite spännande.

Varför måste det vara en "date"? Det finns ju tusen olika saker man kan göra som är unikt, istället för att lägga kuken på bordet och säga "tja vill du ta en fika med mig och efteråt kanske vi kunde gå hem till mig och knulla lite?".

Att fråga om hon vill följa med och bergsklättra hade inte varit en så jättedum idé som första "date". Eftersom det är någonting hon förmodligen aldrig har gjort, och det är väldigt äventyrligt. Någonting som i stort sett aldrig händer på en första date.

Jag lovar dig att hans chanser hade ökat betydligt mer om de hade gått och bergsklättrat på sin första date, än om han bjudit henne på kafé.


   
SvaraCitera

kebu12:

Hon kommer tro att du är rik, vilket alla tjejer finner attraktivt.

hahahahahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Att fråga om hon vill följa med och bergsklättra hade inte varit en så jättedum idé som första "date".

Ja kanske i andra fall men nu kommer det vara en stressig situation och därför är det mycket enklare och effektivare att köra på något som hon vet vad det är och känner sig bekväm med. The game är inte en bra bok btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är lite i samma situation som du ...

Men försök få lite kontakt med henne, försök nämn något när tillfälle ges tex när något händer tex hon måste rusa iväg o hämta växel eller något sånt..
Eller ta tjuren vid hornen o säg.. "tycker du är riktigt söt tjej, du har inte lust o ta en fika med mig..??"

Det kan fungera det kan gå åt helvete, störst chans är att det går bra, har hon väl nappat så går det mycket lättare sen..

Du vet inte hennes namn va? Anners kan man ju leta upp hennes tele nr o sms:a eller ringa henne..

Det gjorde jag när jag träffade en tjej som jobbar på samma företag fast i en annan region.. Jag kunde inte glömma henne och hade hennes namn, så jag letade upp hennes tele nr och sms:a henne.. O vi har haft bra kontakt tills nu.. ca ett halvt år..

Lycka till!
Tänk på de "vågar man inget, vinner man inget...!


   
SvaraCitera

Inkognito:

The game är inte en bra bok btw.

The game är inte en how-to bok.

Inkognito:

Ja kanske i andra fall men nu kommer det vara en stressig situation och därför är det mycket enklare och effektivare att köra på något som hon vet vad det är och känner sig bekväm med.

Behöver ju inte vara en stressig situation. Sen behöver man ju inte stå i kassan och prata med henne. Du kan ju alltid betala och gå runt och ställa dig bredvid henne medan hon arbetar och småprata lite. Det är inget fel med att vara social.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Kände du henne då? Eller gick ni bara på samma skola och aldrig egentligen pratade med varandra?

Har tyvärr ingen sådan infallsvinkel. Aldrig pratat med henne, ever, och bara sett henne som hastigast. Men hon är alltid jättecharmig i kassan, även om hon verkar vara det mot alla.

kebu12:

Låna massa pengar och köp jättedyra saker när du är där. Hon kommer tro att du är rik, vilket alla tjejer finner attraktivt. (är du rik på riktigt så behöver du såklart inte låna pengar)

Men mataffären (och mataffärer i allmänhet) har inte speciellt mycket "dyra saker". Vore rätt kul att handla ett par matvagnar med diverse saker bara för att man kan - men jag tror inte det har önskvärd effekt.

Inkognito:

-hej
-hej
-253,50 tack
- mm, skulle du bli arg om jag ville fika med dig någon dag?
- nej, det skulle vara jättekul, när kan du?/ det kan du fetglömma.

Tror inte det här skulle funka på något plan :/. Det blir mera "[surprised] wat" än "Nej/Ja". Man kanske får ett "Kanske", men det är ju ett framkrystat nej i brist på annat.

Intressant diskussion iaf, ser fram emot mer förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Behöver ju inte vara en stressig situation. Sen behöver man ju inte stå i kassan och prata med henne. Du kan ju alltid betala och gå runt och ställa dig bredvid henne medan hon arbetar och småprata lite. Det är inget fel med att vara social.

Ah, det är typ de här jag funderat på men jag är inte social av mig till att börja med. För mig är det väääldigt svårt att vara mig själv och avslappnad när jag vet att det är en grupp av människor som passivt bedömmer mig. Om jag var med henne ensam nånstans (även i kassan) skulle det nog inte vara några problem. Men så är det tyvärr inte.

Sen känner jag henne som sagt inte, så det blir till att prata väder. Och väder är inte så intressant.

henke4545:

Du vet inte hennes namn va? Anners kan man ju leta upp hennes tele nr o sms:a eller ringa henne..

Värt att stalka upp i nån skolkatalog?


   
SvaraCitera

henke4545:

störst chans är att det går bra

Att säga det som sin opening line på en tjej man knappt känner funkar knappast. Tro mig. Jag har gjort det på en tjej som gick i skolan. Gick hem med svansen mellan bena och kände mig som en jävla idiot.

henke4545:

Du vet inte hennes namn va? Anners kan man ju leta upp hennes tele nr o sms:a eller ringa henne..

Tja, det kanske funkade för dig. Men det är inte säkert att det uppskattas av alla eftersom detta är rätt så stalkerish.


   
SvaraCitera