Aviseringar
Rensa alla

Raggare


Ämnesstartare

Tjena har hört mycket om ragagre och hur dom klär sig men vet inte om det är sant.

Är det så att dom klär sig bara i jeans och läder jackor, går i träskor och boots. Dricker öl och snusar lös snus, åker runt i en Cheva eller Cadillac, slåss och härja utanför krogar och folkparker, pissa vid vägkanten och röka på bensinmackar?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det lät la som en rätt bra beskrivning. Jag är evigt tacksam för att det är en så gott som utrotad ras i Göteborg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De bor i värmland.


   
SvaraCitera

Jag känner en och, han är fullt normal!


   
SvaraCitera

här därr ja bor har dåm låga volvo 142:or rållade i blåt me stora terrningarr i vindrutann å lysnar på edie meduza [cool]


   
SvaraCitera

Snusarn:

Är det så att dom klär sig bara i jeans och läder jackor, går i träskor och boots

ta på dej ngtsom passar dej bra! ljusa kläder skit i märket utan ngt som passar dej bra.


   
SvaraCitera

Fula, vidriga, skriker, luktar m.m.

sådana kan jag ej med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Är det så att dom klär sig bara i jeans och läder jackor

ja. eller typ kläder man kan köpa på tivolin och såkallade matrknader. typ piratkopierat, tishor med bilder på brudar eller som det står metallica 1987 på.

Snusarn:

går i träskor och boots.

boots ja, träskor nej..

Snusarn:

Dricker öl och snusar lös snus

öl och hb

Snusarn:

åker runt i en Cheva eller Cadillac, slåss och härja utanför krogar och folkparker

njaaa.. det är väl mera typ volvo 240 och 460 som gäller..
och så hänger dom utanför mcdonalds och bråkar ja.

Snusarn:

pissa vid vägkanten

pissar överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20Dollar:

De bor i värmland.

True.


   
SvaraCitera

Snusarn:

träskor

[confused]


   
SvaraCitera

Jag tycker raggare är lite läskiga [sad] Men de är säkert vänliga [smile]


   
SvaraCitera

Finns ju olika typer av raggare. Visst har jag boots, jeans, läderjacka, och kanske en vit t-shirt under den, åker gärna amerikanskt och dricker öl och sprit. Är på ett sätt en raggare, men långt ifrån Ronny och Ragge, som du kanske tänker på...
Sen finns det ju så kallade volvo-raggare, som mest bara är idioter, åker runt i mer "moderna" kläder och lyssnar på techno och skit.

Alla som åker runt i bilar, och tycker om att bara åka upp och ner samma gata en hel kväll, och spana efter schyssta kvinns, är väl raggare, sen har det ju kommit fler typer än den ursprungliga, som kom sent 50-, tidigt 60-tal.


   
SvaraCitera

Snusarn:

Är det så att dom klär sig bara i jeans och läder jackor, går i träskor och boots. Dricker öl och snusar lös snus, åker runt i en Cheva eller Cadillac, slåss och härja utanför krogar och folkparker, pissa vid vägkanten och röka på bensinmackar?

En jäkla bra beskrivning, var med en kompis på en "raggarfest" en gång och det var verkligen precis så[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera

Ett bra exempel på raggare, ronny och ragge? [crazy]
Dom är ju en sorts raggare, enda med den filmen är att dom dryga så jävla mycket, det blir för mycket!!

OBS!!!
ska ge er lite info, min farsas brorsa skrota en av doms bilar [wink]
Tro de va den som va blå och hade en stripes på huven som va röd men vågar inte säga 100% men troligtvis va de den [cool]

klå de [crazy]


   
SvaraCitera