Aviseringar
Rensa alla

Raggare


Ämnesstartare

E ingen raggare själv (men vissa säger så).
Men dom raggare ja känner håller inte på som du har beskrivit dom ialle fall.
Visst, jeans, boots, öl (alternativt sprit), Cadillac, Cheva, läder väst stämmer.

Men alla håller inte på och skriker och jävlas.
Min farsa e en raggare, han e en prydlig liten (läs stor) person som inte snusar och härjar. Men han har jeans, boots (träskor ibland), läderväst och Cadillac.
Men som sagt han e ingen så kallad "råttraggare".

Om du vill ha mer information om raggare och deras kultur så gå in på http://www.raggarportalen.se . Dom har ganska mycke roligt och så att läsa.

MVH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B230A:

Om du vill ha mer information om raggare och deras kultur så gå in på http://www.raggarportalen.se . Dom har ganska mycke roligt och så att läsa.

Tackar![bigcheers]


   
SvaraCitera

Riktiga raggare har Amerikanare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Riktiga raggare har Amerikanare!

Nja, bilar från GM och MOPAR.
Och under GM går ju tex. Opel (nu tänker ja på gamla Opel, typ Kapitän och så och inga nya Omega eller så).
Visst, de flesta märken från GM e amerikanska, men inte alla som sagt.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Tackar![bigcheers]

Lugnt.[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

så att dom klär sig bara i jeans och läder jackor, går i träskor och boots. Dricker öl och snusar lös snus, åker runt i en Cheva eller Cadillac, slåss och härja utanför krogar och folkparker, pissa vid vägkanten och röka på bensinmackar

du menar blöjraggare där ja [tired] jag kan säga så att jag e raggare, stolt över det, men jag är inget svin som du beskriver raggare där,,,,,,det finns rötägg inom alla "raser" så du har nog inte mkt innanför pannan om du tro att alla raggare är sådana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B230A:

Nja, bilar från GM och MOPAR

det e ju för f*n huvudsakligen amerikanare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thewheeler:

du menar blöjraggare där ja [tired] jag kan säga så att jag e raggare, stolt över det, men jag är inget svin som du beskriver raggare där,,,,,,det finns rötägg inom alla "raser" så du har nog inte mkt innanför pannan om du tro att alla raggare är sådana

Jag mena raggarna på 60-70 talet, då det fanns riktiga raggarklubbar.


   
SvaraCitera

Snusarn:

Tjena har hört mycket om ragagre och hur dom klär sig men vet inte om det är sant

Nej inte riktiga raggare.

Budolicious:

Det lät la som en rätt bra beskrivning. Jag är evigt tacksam för att det är en så gott som utrotad ras i Göteborg

Våran raggarklubb var portade ifrån Göteborg och fick poliseskort hem när de närmade sig staden. [cool]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Våran raggarklubb var portade ifrån Göteborg och fick poliseskort hem när de närmade sig staden. [cool]

Bra


   
SvaraCitera

Japp, fast dom hårdaste har har fårrd eller volvo.

Den absolut bästa subkulturen.


   
SvaraCitera

Raggarsvin


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Riktiga raggare har Amerikanare!

Nej, raggare ska gå in för sin sak. "leva för bilen", jag har bil (mopar) och blir kallad raggare, men varken klär mig som en, ir ngt sånt. Det stär jag mig lite på, att jag, trots jag är "vanlig" blir kajjad raggarbrutta. Använder den ngn gång om året bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Jag mena raggarna på 60-70 talet, då det fanns riktiga raggarklubbar

då som nu, finns olika sorters raggare vissa är röt ägg andra är sjyssta.....


   
SvaraCitera

Precis som att hasch är gateway till tyngre droger är epatraktorer gateway till the downward spiral of raggarkulturen.


   
SvaraCitera