Aviseringar
Rensa alla

Raka benen?


Ämnesstartare

Hej igen typ ne men ah. Jag brukar se på folk på stan ibland hur finrakade deras ben är. (Ta inte detta fel) Hursomhelst, Ska killar raka benen? Eller är det bara tjejer som gör så? Har sätt få killar med rakade ben, 1 i min klass. Men om jag rakar dom blir jag "tjejig, bögig då? Är 17, och kille. Och ja jag är osäker. Snälla hjälp o ge mig svar, tips är fett förvirrad. 


   
Citera
Ämnesetiketter

"Ska" - det är upp helt till dig! Du kan ju alltid testa ett mellanting om du finner hårväxten störande? T ex trimma håren, dvs göra dem kortare bara.


   
SvaraCitera

Varför skulle du ens raka benen? Håret är inte ivägen på något sätt och det finns inga praktiska fördelar med att raka av det.


   
SvaraCitera

Jag rakar inte benen. Ser ut som en apa men tycker håret är skönt och finns ju ingen norm som säger att killar ska raka så jag gör det inte


   
SvaraCitera

Nej, inte enligt mig iaf. 😛

Men valet är ju naturligtvis ditt


   
SvaraCitera

Jag rakar inte benen.

Förutom när jag ska cykla fort. Då går det ju bara inte att ha håriga ben, det säger ju sig självt.


   
SvaraCitera

Minns att många i Östasien båda killar och tjejer rakar sina ben, armar och mage, mycket vanligt på sina håll. Men, du väljer själv hur du gör, spelar ingen roll vad någon annan tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lakebeach:
Jag rakar inte benen.

Förutom när jag ska cykla fort. Då går det ju bara inte att ha håriga ben, det säger ju sig självt.

Jag cyklar oxå, men inte rakar jag benen, går det alltså snabbare då? haha  wat


   
SvaraCitera

Om jag ska vara ärlig kommer nog vissa att kommentera det och titta snett, tyvärr. Jag anser att det är upp till varje person att göra vad denne vill med sin kropp, men alla delar inte min filosofi. 


   
SvaraCitera

muffintopp:

Jag cyklar oxå, men inte rakar jag benen, går det alltså snabbare då? haha  wat

http://marcusstreijffert.blogspot.se/2014/02/kronika-rakade-ben-varfor.html?m=1


   
SvaraCitera
Yaren

Hej på dig själv typ ne men ah. 

Raka på. Det är inget negativt med att vara tjejig/bögig. 

Do it 


   
SvaraCitera
Yaren

Om du vill alltså. 


   
SvaraCitera

...starta event på facebook?


   
SvaraCitera

Yaren:
Hej på dig själv typ ne men ah. 

Raka på. Det är inget negativt med att vara tjejig/bögig. 

Do it 

Och det e inte "tjejigt" eller "bögigt


   
SvaraCitera

pommes045:

Och det e inte "tjejigt" eller "bögigt

Nja. Du måste ju erkänna att det faktiskt mest är tjejer/homosexuella som rakar benen.


   
SvaraCitera