Aviseringar
Rensa alla

Råkade äta monteringslim


Ämnesstartare

Har råkat få i mig monteringslimmet P400, oralt. Relativt liten mängd, som råkat fastna på min hand. Jävla skit, och sådant där, klanteri, et cetera, ni behöver inte belysa det ytterligare. Det finns ungefär femtiosjuhundra varningar på tuben om att det är miljöfarligt och dödar allt i sin väg.

Vad jag gjort: druckit mängder av vatten. Tänkte äta mat nu p.g.a. hunger. Känner vaga andningssvårigheter och litet tryck runt huvudet. Panik nu, jaha. Jag har ingen egentlig lust att bege mig till akuten/vårdcentralen p.g.a. obefintlig självbevarelsedrift och allmän dekadens.

Vad bör jag förslagsvis göra? Riskerar jag arbetsamma hjärnskador? Är litet orolig. Konkreta råd, tack. Orkar inte googla p.g.a. skitdator. Om detta är helt ofarligt bör ni förslagsvis lugna mig.


   
Citera

man kan ringa sjukvårdsupplysningen men jag tror inte det är ett problem


   
SvaraCitera

Giftinformationscentralen: 08-33 12 31

http://giftinformation.se/


   
SvaraCitera

Kräkas kanske? Eller nä, det kanske inte hjälper nu. Men det föreslår man ibland när djur förgiftats.
Fast dina andningssvårigheter nu kanske beror på oro. Ta det lugnt och ät någonting så att ev lim får sällskap där i magen. Du överlever!


   
SvaraCitera
Åtta

Låter inte så farligt, i och med att du knappast lär ha fått i dig några större mängder. Se till att dricka bara, så är det nog lugnt. Är du orolig är det bara att ringa giftinformationscentralen.

isola:

Kräkas kanske?

Giftinformationen rekommenderar nästan aldrig kräkning. Jag vet dock inte varför.


   
SvaraCitera

08-7098300 Här är nummret till Fonus begravningsbyrå.


   
SvaraCitera

Åtta:

Giftinformationen rekommenderar nästan aldrig kräkning. Jag vet dock inte varför.

för att många ämnen är farligare att andas in än att förtära och därmed utsätter man sig för större fara ifall man står över en pöl med ämnet, i och med ångorna.


   
SvaraCitera

Köffein:

Giftinformationscentralen: 08-33 12 31

http://giftinformation.se/

Ring dit.

isola:

Kräkas kanske?

Ska man inte göra av någon anledning som jag ej känner till.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

08-7098300 Här är nummret till Fonus begravningsbyrå.

xD


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

xD

[blush]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Ska man inte göra av någon anledning som jag ej känner till.

Nä, det verkar ej vara bra när man fått i sig sådana här saker. Mjölk lär vara bra att dricka dock.


   
SvaraCitera

isola:

Mjölk lär vara bra att dricka dock.

Yes! Tror dock att TS är vegan. Om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Yes! Tror dock att TS är vegan. Om jag inte missminner mig.

Just det. Åh, då blir det vatten då. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Just det. Åh, då blir det vatten då. [sad]

Tror dock inte att hon riskerar särskilt mycket om hon bara fick i sig en mindre mängd. Skulle tro att det snarare är små barn och husdjur som löper någon egentlig risk för skador.

Men bara för att vara säker så borde hon ändå ringa till giftinformationscentralen.


   
SvaraCitera
Åtta

Vi har inte hört av henne på ett tag nu. Tror ni att det beror på att hon avlidit till följd av limförgiftning eller har hon helt enkelt råkat limma fast sig själv någonstans? [cute]


   
SvaraCitera