Aviseringar
Rensa alla

Råkade bjuda in en kompis


Ämnesstartare

Nu har jag råkat prata lite för mycket med min ena vän, om en födelsedagsfest en annan kompis ska ha, så min första vän vill följa med. Nu börjar jag tro att det är en dålig idé, de två känner varann visserligen lite grann, men på festen blir det liksom ett gäng som känner varann väl och sen kommer hon jag bjöd med och är lite annorlunda.
Vad kan jag säga så att hon inte behöver följa med? Det känns så skumt att dra med någon, så måste jag ta hand om henne hela kvällen för att hon inte känner någon annan.


   
Citera
Ämnesstartare

loom:

så måste jag ta hand om henne hela kvällen för att hon inte känner någon annan.

men vad är hon, fem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag menar, hon kan väl träffa och prata med nya människor vad är annars poängen med att följa med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MeH! [chocked]

Så kan det gå.

Nu får du givetvis göra det bästa av situationen och ta med din kompis dit. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är inte jag bjuden? Jag blir aldrig bjuden till fest[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skyll dig själv.


   
SvaraCitera

loom:

Nu har jag råkat prata lite för mycket med min ena vän, om en födelsedagsfest en annan kompis ska ha, så min första vän vill följa med.

Har du sagt att hon får följa med eller vill hon bara följa med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

jag menar, hon kan väl träffa och prata med nya människor vad är annars poängen med att följa med

Men hon är verkligen heeeelt annorlunda mot de andra, de skulle tycka att hon är konstig. Jag kan se hur det blir framför mig, och det känns inte särskilt bra.

kebu12:

Varför är inte jag bjuden?

När du lärt känna mig och mitt kompisgäng får du komma.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

När du lärt känna mig och mitt kompisgäng får du komma.[y]

Känner gärna på er[wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Clearice:

Har du sagt att hon får följa med eller vill hon bara följa med?

Hon ville, sa att hon inte varit på fest på så länge och jag kunde inte säga nej sådär på en gång.


   
SvaraCitera
blum
 blum

loom:

Hon ville, sa att hon inte varit på fest på så länge och jag kunde inte säga nej sådär på en gång.

du kunde ju sagt att hon som skulle ha festen inte ville att man skulle bjuda med sig folk..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

du kunde ju sagt att hon som skulle ha festen inte ville att man skulle bjuda med sig folk..

Jaa, tråkigt att man kommer på det sen bara. Hatar att vara för snäll, så måste man vara elak sen. Får väl försöka säga det nu istället, egentligen är det nästan sant att hon inte vill ha andra där.


   
SvaraCitera

loom:

Hon ville, sa att hon inte varit på fest på så länge och jag kunde inte säga nej sådär på en gång.

K men jag tycker att du ska ta med henne och gilla läget undvika att hamna i den här situationen igen [y]

loom:

Men hon är verkligen heeeelt annorlunda mot de andra, de skulle tycka att hon är konstig. Jag kan se hur det blir framför mig, och det känns inte särskilt bra.

Borde det inte också kännas konstigt att säga åt henne att hon inte får följa med dit?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt henne följa med, såvida inte den som har festen uttryckligen sagt att man inte får bjuda med sig folk. Trivs hon inte kan hon ju bara gå hem igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Clearice:

Borde det inte också kännas konstigt att säga åt henne att hon inte får följa med dit?

Jo, det var därför jag undrade om någon hade något litet tips på nåt litet man kan säga. Jag kan ju inte vara den enda i denna situation.

Tofu:

Trivs hon inte kan hon ju bara gå hem igen.

Sant. Jag är bara rädd att de ska tycka hon är knäpp, för hon är lite speciell, och jag vill inte behöva höra de prata om det efteråt. För allas trevnad.


   
SvaraCitera