Aviseringar
Rensa alla

Raketer och smällare


Ämnesstartare

Varenda år matas vi med hur många som smällde av lemmar när de drullade med uppskjutningen. Vem har inte hört det skrikas "VÄNTE SKA BACHRA TITTA OM DEN VERKLIEN ÄR TÄND *snubbelsnubbel rakt mot trubbel*... SKA TITTA LITE!!!" i nyårsnatten liksom.
Smällare och raketer är jättefina och hör väl nyår till, men det borde inte få säljas så många som det gör. Att människor som inte vill delta i smällandet ändå påtvingas dem så fort de sticker näsan utanför dörren är ju en väldigt stor nackdel (för att inte tala om alla djur som inte förstår vad som pågår och lider mycket mer än vad vi gör med sin skarpa hörsel)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

isola:

Snäv gräns för hur många som får finnas (Du röstade på detta alternativ)

Tycker nog detta samt att folk ska fatta att man endast smäller på nyårsnatten och inte veckorna/dagarna innan eller efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Snäv gräns för hur många som får finnas (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ALLA SKA FÅ SMÄLLA HUR MÅNGA DE VILL!!! (Du röstade på detta alternativ)

Bland det bästa med hela vinterhalvåret ju efter all skidåkning. [love]

Var och köpte igår för 1200kr.. Kan tänkas vara pengar som går upp i rök.. Men sjukt underhållande. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig fattat poängen med det, man kan tillåta tårtor och skita i resten.

Dock lyckades ju min pundarsläkting vända en tårta uppochned när de våldgästade oss på påsk, det var fan tur att det gick bra, det började brinna på åkern och i skogen dessutom, fick som tur var syn på det i tid.

Så man kan förbjuda pundare att skjuta kan vi ju konstatera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

k.. Men sjukt underhållande. [blush]

Mjo men man måste ju ta hänsyn till andra också

T ex min släktings vän knappt vågar gå till affären när nyår börjar närma sig för att hon blir så rädd och minns hur det var att leva med bomber omkring sig i sitt hemland.
Självklart är inte raketer samma sak och hon utsätts ju inte direkt för någon fara, men det går inte att säga så till en jättegammal dam som är övertygad om att alla smällare ska smälla på henne och hennes lilla älskade hund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

T ex min släktings vän knappt vågar gå till affären när nyår börjar närma sig för att hon blir så rädd och minns hur det var att leva med bomber omkring sig i sitt hemland.

Tycker det är värre när hemvärnet ska strutsa omkring på nationaldagen med deras vapen, jävla äckligt svin är vad de är, kul att komma från Syrien och se den skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Dock lyckades ju min pundarsläkting vända en tårta uppochned när de våldgästade oss på påsk, det var fan tur att det gick bra, det började brinna på åkern och i skogen dessutom, fick som tur var syn på det i tid.

Ja det finns ju sådana också [sad] min kusin satt och tände och släckte en tändare i handen och vips hade både hans byxor och allt torrt gräs runtomkring tagit eld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Förbjud alla smällare och raketer (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ycker det är värre när hemvärnet ska strutsa omkring på nationaldagen med deras vapen, jävla äckligt svin är vad de är, kul att komma från Syrien och se den skiten.

Ja fattar inte grejen med sådant. Bra att vi har några vapennisar om det skulle bli krig såklart, men vi behöver ju inte fira det och förknippa det med Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ALLA SKA FÅ SMÄLLA HUR MÅNGA DE VILL!!! (Du röstade på detta alternativ)

Naturligt urval osv wöö [badgrin].

Men jag tycker nog att folk kan få smälla bäst de vill.

Håller dock med om att vissa börjar lite väl tidigt och har man känsliga djur kan man ju inte droga dessa med lugnande under hela december liksom. Finns dessutom människor som tycker att det är väldigt obehagligt med smällar, även om det antagligen är väldans få som tar skada av att bara höra en eller två smällar när folk tjuvstartar.

isola:

*snubbelsnubbel rakt mot trubbel*

Hade inte hört detta innan [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja fattar inte grejen med sådant. Bra att vi har några vapennisar om det skulle bli krig såklart, men vi behöver ju inte fira det och förknippa det med Sverige.

Nej, sedan är ju hemvärmet ena jävla skojare med, iaf här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FÖRBJUD SKITEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Hade inte hört detta innan [love]

myntade det själv [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

myntade det själv

[bigsmile] åååh [love][love] ska nog börja använda det [blush]


   
SvaraCitera