Aviseringar
Rensa alla

rakfinnar


Ämnesstartare

Hej. Har börjat raka mig på penisen o pungen. Ha gjort de ganska många gånger. Men varje gång så får ja sånnahär finnar "rakfinnar" som dom säg att de heter. Ovanför penisen alltså där den börjar där uppe. Å jag vet inte varför ja får. Får ganska många å vet inte om de är en sjukdom eller normalt.. Finns de något sätt att få bort de när man rakar sig? Tacksam för vettiga svar 


   
Citera

Bara en fråga, hur rakar du den och med vad? Hur får du bort alla strån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Bara en fråga, hur rakar du den och med vad? Hur får du bort alla strån?

Jag tar raklödder å sen tar ja drar ner å sen drar ja upp så ja får bort stubben. Men får inte bort allt. Och tar på samma ställen kanske 3ggr o sen byter jag. Och her på återfuktande efter


   
SvaraCitera

Rakar alltid med håret, har aldrig fått nå konstiga finnar.
Prova o byt raklödder? Kanske det som sker problemet.


   
SvaraCitera

Rakar du penisen?...


   
SvaraCitera

Det är troligtvis ej några finnar. Istället så betror jag starkt att det antingen är att du fått sår och det blivit infekterat eller väldigt irriterat, om man har åtsittande klädsel.
    Men större chans vore det om du precis börjat raka dig, rakat något "fel"/hårt, medhårs, skavt eller liknande. Då kan det bli som så att det blir infekterat vid hårroten och liknar mycket väl en finne och är ungefär likadan. Håret kan också "växa" inåt eller "fel" så att det blir irriterat.


   
SvaraCitera

schim:
Rakar du penisen?...

rakar inte du vaginan?


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade:

rakar inte du vaginan?

Vad har det med detta att göra? Jag har inga problem med min puppa. Jag fråga om han rakar soppen, alltså själva snoppen. Hade ingen aning om att det var hår på den saken


   
SvaraCitera
time
 time

Det är inte finnar, utan röda utslag som väldigt många får när de rakar sig i känsliga områden.

Tänk på att byta rakhyvel varje gång, använda ett skonsamt raklödder (rekommenderar RFSUs genomskinliga, samt deras produkter för att lugna huden efter rakning) och att alltid, alltid raka medhårs!

http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/


   
SvaraCitera

schim:

soppen, alltså själva snoppen

leccinum_versipelle_01.jpg


   
SvaraCitera

schim:

Vad har det med detta att göra? Jag har inga problem med min puppa. Jag fråga om han rakar soppen, alltså själva snoppen. Hade ingen aning om att det var hår på den saken

Det är hår typ 50% upp på den XD


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade:

Det är hår typ 50% upp på den XD

se på fan
man lär sig något nytt varje dag


   
SvaraCitera

schim:

se på fan
man lär sig något nytt varje dag

killar har väldigt mycket hår på rumpan också.

En intressant sak är att mörkhyade personer inte har något armhår.


   
SvaraCitera

Jag får konstiga blå finnar strax ovanför mojängen efter varje rakning. Dessa har gjort ont vid beröring och dessutom lämnat ärr. Gissa om jag har slutat raka mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Vad har det med detta att göra? Jag har inga problem med min puppa. Jag fråga om han rakar soppen, alltså själva snoppen. Hade ingen aning om att det var hår på den saken

Asså man har hår inte över hela snoppen ba typ halvvägs upp inte nå mycket men man har å nej menar inte de menar me att ja får de ovanför själva snoppen (vet inte vad man kallar det) men där snoppen går ut från kroppen där de växer som mest med hår..


   
SvaraCitera