Aviseringar
Rensa alla

Rakpermanenta håret ?


Ämnesstartare

Hej tänkte på att rakpermanenta håret nu under sommaren, eftersom det är fett jobbigt att platta det då och man kommer ju bada fett mycket och vill se snygg ut på standen [cool]
Undrar vart ja ska göra dte hos frissören eller själv ? vill ju ha det så billigt som möjligt.
Vilken produkt ska man använda vilken hemsida kan man köpa det på ? är http://www.gladys.se bra ? [cute]
Vill häller inte att mitt hår rammlar av och vill att de ska hålla ifall somamren ca 2-3månader alltså.
Snälla ge förslag så man kan komma fram till något bra


   
Citera

Haizy:

tänkte på att rakpermanenta håret

W00000t!? kan man det? [surprised]


   
SvaraCitera

Går det ens att rakpermanenta kort hår? Har för mig att man måste ha det typ 10cm+, men jag kanske har fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

W00000t!? kan man det? [surprised]

klart man kan ;p[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charon:

Går det ens att rakpermanenta kort hår? Har för mig att man måste ha det typ 10cm+, men jag kanske har fel.

Går hur kort som helt tror jag.
Men ju kortare man har ju snabbare växer det ju.
Och då syns utväxten av det lockiga håret eftersom det nya håret inte blir rakt ... du smörjar på rakpermanentnings vätska på håret.


   
SvaraCitera

Haizy:

klart man kan ;p

där ser man


   
SvaraCitera

Jag ska göra det på tisdag o_O

en kompis med salong sådär, hon ska få ty 6-700 för det, men då äre ju lite kompisavdrag blahablaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag ska göra det på tisdag o_O

en kompis med salong sådär, hon ska få ty 6-700 för det, men då äre ju lite kompisavdrag blahablaha

Okej ska du med göra det i salong elr ? berätta gärna efter hur det gick ;D
Vad heter rakpermanentnigen du ska göra finns ju flera olika [confused]


   
SvaraCitera

Haizy:

Okej ska du med göra det i salong elr ?

Ah, allstå. Jag ska göra det hos min kompis, hon har salong. skrev det lite luddigt.

Inte en aning vad det heter, jag litar på henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ah, allstå. Jag ska göra det hos min kompis, hon har salong. skrev det lite luddigt.

Inte en aning vad det heter, jag litar på henne

Okej a fattade inte redigt först men okej.

fråga henne vad den heter och skriv sedan här efter[wink] vart bor du då ? [tard]


   
SvaraCitera

Haizy:

fråga henne vad den heter och skriv sedan här efter[wink]

Det ska jag komma ihåg, ja[rolleyes]

Haizy:

vart bor du då ? [tard]

Hennes salong ligger i gbg, om vi säger så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

W00000t!? kan man det?

Ja.

Charon:

Går det ens att rakpermanenta kort hår? Har för mig att man måste ha det typ 10cm+, men jag kanske har fel.

Ja, det går.

Säkrast att göra det hos frisör. Jag har gjort det både hemma och hos frisör, dock såg jag inget vidare resultat varken hos frisören eller hemma så jag plattångar de gånger jag vill ha rakt hår numera... Men jag känner en kille som rakpermanentar håret (han är frisör) och han har jättekrulligt hår innan och på honom blir det jätterakt och bra :).


   
SvaraCitera

Alltså... tänk på när utväxten börjar komma? Den kommer vara typ vågig, och resten helt rakt, det ser helt fucked ut. x)
Har inte provat, men sett på andra.


   
SvaraCitera

Dandified:

Ja.

Haizy:

klart man kan ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dandified:

Men jag känner en kille som rakpermanentar håret (han är frisör) och han har jättekrulligt hår innan och på honom blir det jätterakt och bra :).

Okej :/ jag antar att det kan bero på att han kanske ta den allra bästa rakpermanentnigen eftersom han jobbar där och kan mycket om det [crazy]


   
SvaraCitera