Aviseringar
Rensa alla

Ram runt bilder


Ämnesstartare

Jag tycker inte om att lägga in helt fyrkantiga bilder så därför skulle jag vilja ändra så att det blir en ram på dem istället med PS.

Det jag menade är alltså att jag vill klippa bort hörnerna på bilden och inte riktigt ha en kontur runt omkring...

Svårt att förklara[sad]
Man kan ju sudda ut kanterna men det är stor risk att det inte blir jämnt på alla hörn då.

Någon som vet vad jag pratar om och som kanske kan tala om för mig vilket verktyg man använder?

Puss[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera

fatta inte [tard]


   
SvaraCitera

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iih.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär:
Fast...Mycket...Snyggare.

jaag_91_:

fatta inte

ram.bmp


   
SvaraCitera

Harpyja:

Såhär: Fast...Mycket...Snyggare.

Men njä! Varför vill du göra så? [sad]
Förstår mig verkligen inte på alla på BDB (och på andra ställen) som gör så, förstår inte på vilket sätt det gör bilden snyggare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Förstår mig verkligen inte på alla på BDB (och på andra ställen) som gör så, förstår inte på vilket sätt det gör bilden snyggare.

Men det stör mig att man lägger upp en bild sådär fyrkantigt [sad]. Jag vill ha en mjukare touch på det hela (hehehehhee)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RAAAAAAAAAAAAAAAM[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sudda lite i kanterna bara då, svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

sudda lite i kanterna bara då, svårt

Som på bilden. Orkar inte göra det på alla bilder och mer noggrant så därför undrade jag om det redan fanns ett redskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Som på bilden. Orkar inte göra det på alla bilder och mer noggrant så därför undrade jag om det redan fanns ett redskap.

du kan ju göra ett automate-script som gör likadant på alla dina bilder (om bilderna är i samma storlek), men jag är inte så bra på det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Puss[blush]

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAH! JAG HITTADE HUR MAN GJORDE! [tard][party]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Men det stör mig att man lägger upp en bild sådär fyrkantigt [sad]. Jag vill ha en mjukare touch på det hela (hehehehhee)

Hm, jaja. Okejdå. Smaken är som baken.


   
SvaraCitera