Aviseringar
Rensa alla

Random meningar


Ämnesstartare

Ta fram en bok ur bokhyllan, välj random sida, random mening och skriv den här. Sen får man gissa bok om man vill så avslöja inte titel. Knasigare meningar ger mera points.

Min:

"Och det geniala med dialektiken mellan eternalismen och mobilism i ett sammanhängande, paradoxialiskt system, är att det ena inte utesluter det andra, tvärt om är de bägge lika korrekta samtidigt i det dubbla perspektivet."

¤"#¤# betyder det???


   
Citera

Nyheten om den rysk-japanska neutralitetspaktens undertecknande i Moskva väckte stor oro i Washington, där Roosevelt och Hull lutade åt samma åsikt som Hitler - nämligen att fördraget skulle frigöra japanska trupper, vilket dittills hade avdelats för ett eventuellt krig med Ryssland, för en operation söderut mot brittiska och kanske ockå amerikanska besittningar.


   
SvaraCitera

"Tre bilar bor i en stor stad
En är KOLOSSAL,
en är STOR
en är liten

De tre bilarna är målade i tre olika färger

Den KOLOSSALA bilen är grå
Den STORA bilen är svart
Den lilla bilen är ljust, ljust blå."

eh....


   
SvaraCitera

Skyddskläder och skyddsskor hör till den personliga skyddsutrustningen, vilket innebär att arbetsgivaren ansvrar för att köpa in utrustningen och ibland också för tvätt.

[tired]trök-bok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"I många delar av vårt land odlar man nu så att man får två skördar varje år", sa Takeo. "Det stämmer att vi har stora förråd av ris, sojabönor, korn, hirs och sesam. Vi har välsignats med stora skördar i många år och förskonats från torka och svält."


   
SvaraCitera
blum
 blum

Nannizz:

"I många delar av vårt land odlar man nu så att man får två skördar varje år", sa Takeo. "Det stämmer att vi har stora förråd av ris, sojabönor, korn, hirs och sesam. Vi har välsignats med stora skördar i många år och förskonats från torka och svält."

Otoriklanen <3333


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Charles Kingsleyn fantasiakertomus Water Babies ilmestyi Englannissa vuonna 1863."
Sorry, det blev en finsk bok. 😛 Ska försöka hitta en svensk...

"Westerly drack ur flaskan, stoppade ner den i packningen och reste sig sedan upp."


   
SvaraCitera

"Two timelines running side by side" moaned Qu

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lindblom:

Otoriklanen

Och himmlens vida väv[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självlysande stänger att äta i sängen på natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Han säger att det är en av de finaste priserna man kan vinna i Vitryssland."


   
SvaraCitera

"Alla lyckliga familjer är varandra lika, men den olyckliga familjen är alltid olycklig på sitt speciella sätt"


   
SvaraCitera

"Visst ser det mysigare ut nu när de gamla får ha sina egna kläder och saker på hemmet?"


   
SvaraCitera

""Ser du där Norma Jeane? - den där mannen är din far""


   
SvaraCitera

"Vilken skola går ni i? frågade Tom.
Jag skulle just svara när en Sexgud kom ut från de bakre regionerna.
Jag svär, han var så snygg att man bara gapade som en annan guldfisk. Han hade långt svart hår, väldigt intensiva mörkblå ögon och stor mun. Han gick fram till Tom och räckte över en mugg te.– Tack, sa Tom.
Sedan BLINKADE Sexguden åt Tom och LOG mot mig innan han försvann in på lagret igen.
Jag bara stirrade på den fläck där S. hade stått. Kramade mina äpplen hårt och hoppades att jag inte hade stått och dreglat."

hahahahha!


   
SvaraCitera

blev lite mer än en mening, men det var så roligt tyckte jag! [bigsmile]


   
SvaraCitera