Aviseringar
Rensa alla

random nattråd typ


Ämnesstartare

Storchen84:

Fast det egentligen stavas pyts.

har aldrig sett någon stava det så [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

King är mycket bra på att beskriva känslor. Om du inte har läst "Det" så rekomenderar jag den. Den kan få dig att gråta. Den har ansetts vara hans mästerverk

Har nästan alla hans verk i romanform hemma hos mamma! "Det" är en av de få kända verken som jag inte har tagit mig an ännu, men har fundrerat kring detta i åratal!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

King är mycket bra på att beskriva känslor. Om du inte har läst "Det" så rekomenderar jag den. Den kan få dig att gråta.

Jo "det" är ju väldigt bra ur ett berättelseperspektiv men den kommer inte alls upp i samma nattsvarta nivå som jag själv kan relatera till som i "lida" och delvis "jurtjyrkogården"

pendu:

jag tänkte precis gå och skapa en nattråd (om att jag kommer vara vaken hela natten) så hinner du före. pyttsan!

[blush] vet inte om jag ska försöka sova igen eller stanna uppe ett tag till.. sov från halv nio till halv ett sen blev jag vaken [mad]

PurpleMusicRain:

åååh diggar dig ÄNNU MER nu! Mvh bruden som typ bara läste Stephen King ett tag

[blush][blush] kommer nog läsa allt han gjort inom de kommande månaderna.

mynona:

Går du i skola utomlands?

Nää men jag är den enda "vita" som ibland är med ett halvstort gäng somalier, latinos och typ... tadjikistanier..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haru läst "det mörka tornet"-serien? den är rätt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

har aldrig sett någon stava det så

Du har aldrig hört någon använda ordet menar du? Eller va?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

haru läst "det mörka tornet"-serien? den är rätt bra.

efter en snabb googling så har jag bestämt mig för att göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

vet inte om jag ska försöka sova igen eller stanna uppe ett tag till.. sov från halv nio till halv ett sen blev jag vaken

haha, drygt. tror det bästa är att stanna uppe tills man blir sömnig! jag sov fyra timmar i eftermiddags men jag har ingen skola imorgon så spelar ingen roll för mig. [cool]


   
SvaraCitera
mynona

PurpleMusicRain:

Har nästan alla hans verk i romanform hemma hos mamma! "Det" är en av de få kända verken som jag inte har tagit mig an ännu, men har fundrerat kring detta i åratal!

Fundera inte utan gör det. Eller fortsätt att fundera samtidigt som du läser den. Visserligen var själva skräckhistorien lite av ett antiklimax mot slutet enligt min personliga smak, men de mänskliga relationerna tycker jag var bra skildrade och skräcken fungerade fram till nämnda antiklimax. Den var bra nog för mig att vilja köpa den fast den är en sådan enorm koloss

Isotop:

Jo "det" är ju väldigt bra ur ett berättelseperspektiv men den kommer inte alls upp i samma nattsvarta nivå som jag själv kan relatera till som i "lida" och delvis "jurtjyrkogården"

Jag har inte läst Lida eller Jurkyrkogården så jag kan inte jämföra dem. Men jag blev berörd av den avslutande minnesförlusten i Det.

Isotop:

Nää men jag är den enda "vita" som ibland är med ett halvstort gäng somalier, latinos och typ... tadjikistanier..

Jaså på det sättet[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

kommer nog läsa allt han gjort inom de kommande månaderna.

Lycka till, han har "bara" skrivit ca 50 romaner [wink] och det dubbla antalet noveller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

haha, drygt. tror det bästa är att stanna uppe tills man blir sömnig! jag sov fyra timmar i eftermiddags men jag har ingen skola imorgon så spelar ingen roll för mig.

är rätt sömnig men hungrig också [sad] jag ska på jobbintervjue vid 10 imorgon bitti [cry]

lyllo!11 fast jag är glad ändå pga helg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du har aldrig hört någon använda ordet menar du? Eller va?

jaha jag trodde du menade att det stavades pyts som i pytsan. men nej har inte hört det ordet förut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

isotop:

Vilka av hans verk har ni läst då? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Lycka till, han har "bara" skrivit ca 50 romaner och det dubbla antalet noveller!

Ju längre de räcker ju bättre. [party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Ju längre de räcker ju bättre.

desto* [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

men nej har inte hört det ordet förut!

Det förvånar mig inte då det ytterst sällan används av landkrabbor. Men det är i alla fall synonymt med hink. Fan då var det ju inte roligt[sad]

[love]


   
SvaraCitera