Aviseringar
Rensa alla

Random people or bullshit people


Ämnesstartare

Hallå där! Känner att det finns alldeles för många seriösa människor just nu och jag vill ha en rolig människa att skriva med, själv är jag en liten oseriösare människa att skriva med så om det finns fler som jag som bara vill skriva randomness så skriv till mig i pm så ger jag ut kik.

Gärna i min ålder mer eller mindre 16, kön spelar ej roll. Noo dirtytalk!!

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][cool][cheers]

Sen kan jag ju passa på att skriva en intressant tråd att diskutera när jag ändå är igång. Jag har väl haft väldigt tur som har hamnat i en omgivning där mina vänner inte håller på att snacka skit och grejer, men jag vet ju att de flesta skolor kretsar kring rykten, skitsnack kränkningar m.m.

Hur orkar människor egentligen? Mestadels tjejer såklart som bara går runt och talar illa om varandra så man blir osams. Killar som släpper spydiga kommentarer. När jag gick i grundskolan hade jag ett litet tjejgäng som jag umgicks med om rasterna, sedan kom det en människa som hoppa in i gruppen och det var ju okej då tänkte vi. Men genom tiden så fick vi reda på att han snacka skit om oss bara sådär vilket gjorde att jag blev sur på honom och började ändra lite på min attityd (hihi). Vi hade liksom varit trevliga mot människan men helt plötsligt snackar han skit med andra i klassen om oss.

Så jag menar, känns det så himla bra att tala illa om andra?! Får man/ni bättre självförtroende genom skitsnack. Förklara för mig för, jag förstår inte riktigt hur ungdomar tänker nuförtiden. Känner att jag lät som en gammal dam nu men förklara för mig, jag orkar inte med samhället snart.

Seriöst. Under mitt liv så har jag och mina vänner inte orkar bry oss så mycket att vi talar illa om någon. Visst snackar man omgivningen och hur vissa beter sig, hur söta de är men inte ILLA om någon, rykte m.m kränkningar. Det, är ju bara så himla onödigt.

Visserligen kan det bero på människors personligheter, vi är ju lite mer av de flumma typen av människor men ändå. Tycker att dagens ungdomar bör rycka upp sig lite och skippa all skitsnack!

[no-no]


   
Citera
Ämnesstartare

Ja man känner sig lite ballare när man snackar skit om andra, självklart, om inte annat kan man sänka ner folk till ens egen nivå. Sen är det ju också självbedrägeri på hög nivå men det är fan inget man tänker på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Där har vi skillnaden. Jag mår fan inte bra av att snacka skit om andra [tard] Får skuldkänslor o grejer men kanske är jag en mes helt enkelt.

Blir man inte en aning ballare om man vågar vara schyssta mot varandra? Här där jag bor så vinner man fan populariteten genom att vara rolig och trevlig mot alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara bra det har dom allra flesta egentligen svårt för tror jag men man jobbar bort, sen är det svårt att få tillbaka den där spärren igen.

Självfallet är det så egentligen det är det jag menar med självbedrägeri osv. Man tror är det är nyckeln till framgång och status och att visa sig hård.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oktobermej:

Blir man inte en aning ballare om man vågar vara schyssta mot varandra? Här där jag bor så vinner man fan populariteten genom att vara rolig och trevlig mot alla.

det här ju mycket att göra med enskilda gruppklimat. känner mig som en förlorare när jag tvingas i en grupp att snackar skit om andra och ser de andra som förlorare.

sedan känner jag mig ännu värre om det är jag som blir baktalad.
antar att det är förmåga att kunna leva sig in i den känslan som de kan känna och rättvisa som styr.
ibland är det inte skitsnack utan kritik/samtal om ett allvarligt felaktigt beteende som man sedan tar upp med personen/erna i ifråga om möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla som har glasögon är inte nördar btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller rättare sagt, de som har glasögon är inte automatiskt smartare än någon annan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

alla som har glasögon är inte nördar btw

Nope det är dom inte :), har inte ens själv glasögon 😉 Men jag tog bara en bild från datorn som jag tyckte var sisådär frän.


   
SvaraCitera

De flesta som snackar skit gör det pga dålig självkänsla. Vet att det är uttjatat, men jag tror faktiskt det är så! 😐


   
SvaraCitera

*självförtroende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

eller rättare sagt, de som har glasögon är inte automatiskt smartare än någon annan

Chillaaaaa, hetsa inte upp dig för en bild jag ladda upp. Får väl ta och byta så jag inte skapar missförstånd. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oktobermej:

Får väl ta och byta så jag inte skapar missförstånd.

ha en söt vanlig fågel som bild, ingen rolig utan bara en vanlig kajja typ[blush][blush][blush][blush][blush][blush] +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det tror jag också på, man har en Stalinesque destruktiv jävla paranoia som gör att man måste tillitetgöra människor som man anser kan stjäla ens plats på pyramiden, man är också rädd att om man inte gör det och visar sig rå och jävlig så är det en själv som kommer utsättas för det. Plus att det är svårt att ta sig ur gamla hjulspår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NananaBATMAN:

De flesta som snackar skit gör det pga dålig självkänsla. Vet att det är uttjatat, men jag tror faktiskt det är så! 😐

Jomen jag håller med, tror att det är lite av den anledningen. Men samtidigt vet jag att alla pratar illa om folk även de som har hög självförtroende för att behålla sin status. Vilket irriterar mig för att det är en aning positiv stämning där jag bor. Finns jätteglada människor som har vunnit så himla mycket status om man säger så, och det borde vara så på fler platser. Nu skall det bara delas in i olika grupper "snygg" "fula" och allting skall rankas och snackas. Det är ju synd att skollivet inte är som södra Europa och massa andra länder där man säger hej bara man träffar på någon random i korridoren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ha en söt vanlig fågel som bild, ingen rolig utan bara en vanlig kajja typ +_+

Jag hann ändra bilden innan jag såg ditt svar. Jomen min bild är väl lite av en fågel? Tycker inte du det? [bigsmile] Om man tolkar den lite annorlunda...


   
SvaraCitera