Aviseringar
Rensa alla

Random people or bullshit people


Ämnesstartare

lite kanshe[blush]


   
SvaraCitera

Allt är så jäkla ytligt. Sämst.

Själv tycker jag det är otroligt onödigt med skitsnack och blir mest tyst om någon börjar snacka om någon annan. Vad tjänar man på att snacka så, egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

det här ju mycket att göra med enskilda gruppklimat. känner mig som en förlorare när jag tvingas i en grupp att snackar skit om andra och ser de andra som förlorare.sedan känner jag mig ännu värre om det är jag som blir baktalad.antar att det är förmåga att kunna leva sig in i den känslan som de kan känna och rättvisa som styr.ibland är det inte skitsnack utan kritik/samtal om ett allvarligt felaktigt beteende som man sedan tar upp med personen/erna i ifråga om möjligt.

Det där var väldigt bra sagt,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill säga att på den tiden jag sa efterblivna saker så sa jag det alltid direkt till människan inget bakom ryggen, det är ju för kvinnor. Men mobbing det är manligt det. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NananaBATMAN:

Allt är så jäkla ytligt. Sämst.Själv tycker jag det är otroligt onödigt med skitsnack och blir mest tyst om någon börjar snacka om någon annan. Vad tjänar man på att snacka så, egentligen?

Känner igen mig där, nu går ju jag i gymnasiet och jag har fått lära känna andra människor bättre. Helt plötsligt kan människan börja kritisera någons ursprung eller ett beteende och vad ska man göra? För den människan är ju bra vän med mig och förväntar mig att hålla med samtidigt som jag inte alls håller med. Vet då inte riktigt vad jag ska göra så jag är mest tyst och lyssnar "intresserat".


   
SvaraCitera

Oktobermej:

För den människan är ju bra vän med mig och förväntar mig att hålla med samtidigt som jag inte alls håller med

Så sant! Man vill ju vara en bra kompis, men ändå vara sann mot sig själv på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag vill säga att på den tiden jag sa efterblivna saker så sa jag det alltid direkt till människan inget bakom ryggen, det är ju för kvinnor. Men mobbing det är manligt det.

Haha ja vissa tycker väl att det är lite manligt med mobbing, även om jag inte håller med vid det ämnet. Dock tycker jag att det är manligare när man skyddar sin vän och vågar slå till någon som har varit dum, men då ska det inte vara spontant eller för en liten löjlig orsak utan då ska det verkligen vara någon som har gjort ngt dumt. In my opinion [blush] Fast ännu manligare att göra andra saker i livet än att lägga fokus i våld [bigsmile][bigsmile][rolleyes][y]


   
SvaraCitera

jaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jaha

Japp så äre pysen! [bigsmile]


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Har ett awesome självförtroende men vissa kan nog se "aggressiv brud spottar ut sig allt hon stör sig på" som skitsnack.

Fast anser bara att det är s.k skitsnack om man är trevlig mot personen IRL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oktobermej:

Haha ja vissa tycker väl att det är lite manligt med mobbing, även om jag inte håller med vid det ämnet.

Ja ironiserade väl en hel jävla massa där men så är det lätt att tänka kanske ja.

Oktobermej:

t. Dock tycker jag att det är manligare när man skyddar sin vän och vågar slå till någon som har varit dum, men då ska det inte vara spontant eller för en liten löjlig orsak utan då ska det verkligen vara någon som har gjort ngt dumt. In my opinion [blush] Fast ännu manligare att göra andra saker i livet än att lägga fokus i våld

Alltså att slå till någon är nog något som för dom flesta sker ganska spontant så tillvida att du inte är psykopat som går och planerar något djävulskap. För dom allra flesta sker det när man brusar upp och omdömet är åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså... Majoriteten av våld sker spontant men jag talar ju om när det inte är spontant? Det är ju mycket spontana våld men jag talar ju om när man slår till enbart för att skydda någon från att bli slagen såsom mobbing osv. Att det är manligare än att slå till någon för att ex. en annan pojke ragga på flickvän, någon sa taskiga ord osvosv.


   
SvaraCitera
mynona

Skitsnack är inte så svårt att analysera. Om man anklagar andra för saker och ting dömer man dem. Döma folk får man bara göra om man själv är bättre. Att snacka skit är alltså egentligen att säga att man själv är bättre än den man snackar skit om.

Hade man varit det hade man inte behövt påpeka det. Det är bara de som i själva verket är dåliga som bara kan verka bra genom jämförelse med andra.

Enkelt utryckt

dazed:

man är också rädd att om man inte gör det och visar sig rå och jävlig så är det en själv som kommer utsättas för det.

Det var väl ungefär samma mening

Oktobermej:

Fast ännu manligare att göra andra saker i livet än att lägga fokus i våld

Fast vad är "manligt"? Menar du det som är rätt? För det kan alla göra. Eller menar du det som bara är "[blush]" och tilldragande för killar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jaha

Blivande_japan:

[rolleyes]

Image


   
SvaraCitera