Aviseringar
Rensa alla

Rankingsystem på moderatorer vore önskvärt


Ämnesstartare

Ja, helt enkelt ett rankingsystem typ plus och minus på moderatorerna som syns vid deras avatarer.

Unika användare ska kunna ge plus eller minus som mest en gång i veckan på en valfri moderator. Summan av plus/minus för resp mod är alltså synliga för alla.

Fördelen med systemet skulle vara att det blir uppenbart vilka som håller måttet och vilka som inte gör det. Dessutom tror jag det skulle uppmuntra moderatorerna att göra ett bra jobb om de ser att det uppskattas.
Givetvis är det ej ett vattentätt system men det vore bättre än inget.


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen skulle nog bry sig om att ge plus, medan större delen av alla som får en meningslös tråd låst skulle ge minus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter lite som när man skulle välja lag på brännbollen, det blev alltid någon stackare över som ingen ville välja[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Ingen skulle nog bry sig om att ge plus, medan större delen av alla som får en meningslös tråd låst skulle ge minus

Liknande system finns på flera andra forum men då ingår alla i rankingsystemet. Väldigt ofta får då modsen flest plus/stjärnor...

Vad kan det bero på............????

isola:

Låter lite som när man skulle välja lag på brännbollen, det blev alltid någon stackare över som ingen ville välja[rolleyes]

Alla mods har möjlighet att vara bra mods eller att sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Alla mods har möjlighet att vara bra mods eller att sluta.

det är de som är bra mods som kommer att få minst +


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA! [y][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Fördelen med systemet skulle vara att det blir uppenbart vilka som håller måttet och vilka som inte gör det. Dessutom tror jag det skulle uppmuntra moderatorerna att göra ett bra jobb om de ser att det uppskattas.

Ja, för alla UM:are är objektiva och kan aldrig tänka sig att ge minus till den moderator som skäligen modererade dem.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Ja, för alla UM:are är objektiva och kan aldrig tänka sig att ge minus till den moderator som skäligen modererade dem.

Jag skulle vara ytterst rättvis och härlig när jag ger er betyg!

Fast jag skulle vara lite partisk och ge uppenbar plus hela tiden så jag slipper sova på soffan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Jag skulle vara ytterst rättvis och härlig när jag ger er betyg!

Du är nog inte bland de värsta, hur mycket du än skulle önska det [rolleyes]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Du är nog inte bland de värsta, hur mycket du än skulle önska det

Nej, jag är nog bland dom mest likgiltiga. Jag hade självklart inte brytt mig om att ranka er, onödigare funktion får man ju leta länge efter 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja, för alla UM:are är objektiva och kan aldrig tänka sig att ge minus till den moderator som skäligen modererade dem.

Det räcker om merparten av användarna är hyfsat objektiva.
Fungerar som sagt väldigt bra på de flesta andra forum.
Som sagt så BRUKAR moderatorer vara omtyckta bland användarna på de flesta forum.

Vad är det som skiljer UM från andra forum egentligen...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Fungerar som sagt väldigt bra på de flesta andra forum.

De flesta andra forum har inte sådana funktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

De flesta andra forum har inte sådana funktioner.

Där de har ett dylikt rankingsystem... (kändes uppenbart..)


   
SvaraCitera

Sorry, jag skulle ge alla mods +.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja, för alla UM:are är objektiva och kan aldrig tänka sig att ge minus till den moderator som skäligen modererade dem.


   
SvaraCitera