Aviseringar
Rensa alla

RAPPORT FRÅN EN FÖRORTSLÄGENHET


Ämnesstartare

Artie:

haha ja, ha lapparna i taket!!
så sträcker du på dig ibland och tittar uppåt!!

😀

Hahah ja. Lägger all tid jag skulle ha pluggat på på att rigga fusklappar :ppp

Artie:

på morgonen är det bara en som behöver. de som inte äter med kniv å gaffel eller sked får annars en mugg med frukost.

Men det blir man ju inte mätt på [sad] allt för att det ska gå snabbt. Minns när jag var liten och hälsade på morfar på sjukhem och det brukade sitta en liten smal tant med hes röst och försöka vinka till sig personal som skulle mata henne, men det struntade i henne eller märkte inte och bara ställde fram maten framför henne [sad] blev ledsen av det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det blir man ju inte mätt på allt för att det ska gå snabbt.

de (få) som behöver matning ibland vill ofta dricka själva istället, så det handlar inte om tidsbrist. Vi matar dem som vill bli matade, eftersom de är så få så personalstyrkan räcker till.

isola:

det brukade sitta en liten smal tant med hes röst och försöka vinka till sig personal som skulle mata henne, men det struntade i henne eller märkte inte och bara ställde fram maten framför henne

[sad]
de ignorerade det säkert
det e ganska m¨ånga skitkärringar som jobbar inom äldrevården. bryr sig mer om sig själva än om de boende. skulle aldrig sätta min mamma på äldreboende efter att ha jobbat på ett sådant nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

Vi matar dem som vill bli matade, eftersom de är så få så personalstyrkan räcker till.

Bra!

Artie:

[sad]
de ignorerade det säkert

Minns att de ofta satt och kollade på tv medan de stackars gamla bara satt där [sad][sad]

Artie:

et e ganska m¨ånga skitkärringar som jobbar inom äldrevården. bryr sig mer om sig själva än om de boende. skulle aldrig sätta min mamma på äldreboende efter att ha jobbat på ett sådant nu.

Ja usch det är min skräck att hamna på ett sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Minns att de ofta satt och kollade på tv medan de stackars gamla bara satt där

aa [sad] hemskt

i förrgår jobba jag med en riktig kärring. Vi satt i personalrummet, hon framför datorn, en boende larma. Hon säger till mig, "han kan gott vänta". Jag säger att jag kan gå för jag har inget för mig. Då svarar hon, "det har inte jag heller" :S
såna grejer är det hela tiden
blir så trött
förstår inte vad som är fel på dom
kärringarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

"han kan gott vänta". Jag säger att jag kan gå för jag har inget för mig. Då svarar hon, "det har inte jag heller" :S
såna grejer är det hela tiden
blir så trött
förstår inte vad som är fel på dom
kärringarna

:S:S hur kan man ens tänka så?? usch vilken bitter kärring. Vad sa du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad sa du då?

jag flina och gick till larmaren.
orkar inte tjafsa, skulle få hela personalgruppen emot mig och jag får gärna jobb på samma ställe i framtiden med en oproblematisk relation till dem.
det kommer ändå inte leda till något, är ganska säker på att de bara skulle bli defensiva om jag framförde den kritik jag gärna skulle ge dem [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

det kommer ändå inte leda till något, är ganska säker på att de bara skulle bli defensiva om jag framförde den kritik jag gärna skulle ge dem [sad]

Mm säkert [sad]
Fast jag skulle inte kunna låta bli att med en "[crazy]" inflika att det ju faktiskt skulle kunna vara något allvarligt de larmade om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast jag skulle inte kunna låta bli att med en "" inflika att det ju faktiskt skulle kunna vara något allvarligt de larmade om

hon hörde honom tala men hörde inte vad han sa, så det handlade ju inte om något så allvarligt.
det kanske hör till att det är en snubbe som larmar mycket
men han är så rörelsehindrad att han inte kan göra småsaker själv. måste ju vara väldigt frustrerande att tex ligga i en säng och känna sig för varm och inte kunna dra bort täcket själv, eller störa sig på en uppdragen persienn, eller ha knöliga lakan under ryggen. så då ringer han när det gäller sånt. problemet är att kärringarna ska fatta att när vi jobbar, är vi där för dem, inte oss själva. så det är klart deras behov ska komma först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

åste ju vara väldigt frustrerande att tex ligga i en säng och känna sig för varm och inte kunna dra bort täcket själv, eller störa sig på en uppdragen persienn, eller ha knöliga lakan under ryggen. så då ringer han när det gäller sånt

Hemskt jobbigt, usch fyfan att ha det så.

Artie:

problemet är att kärringarna ska fatta att när vi jobbar, är vi där för dem, inte oss själva. så det är klart deras behov ska komma först.

Verkligen! Du borde sätta upp sådana anonyma lappar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hemskt jobbigt, usch fyfan att ha det så.

ja lr hur! men kärringarna har väl ingen inlevelseförmåga. tycker de han ska ligga och svettas av täcket, eller meditera bort ljusstrålen som träffar honom i ögonen, bara för att inte vara till besvär för när de sitter på facebook eller vill ta en extra cigg :S
fy fan
är redan så trött
hur ska man ändra på såna fittasfasoner
lkrgldfgld på dom

isola:

Du borde sätta upp sådana anonyma lappar

haha
ja
eller skicka anonyma mail till alla som jobbar!!
skulle om det vore möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

haha
ja
eller skicka anonyma mail till alla som jobbar!!
skulle om det vore möjligt

Ja man borde känna någon i hög chefsbefattning på sådant ställe som kan skicka ut ett argt mail

Artie:

svettas av täcket, eller meditera bort ljusstrålen som träffar honom i ögonen, bara för att inte vara till besvär för när de sitter på facebook eller vill ta en extra cigg :S
fy fan
är redan så trött
hur ska man ändra på såna fittasfasoner
lkrgldfgld på dom

Du är bra och fin som tänker på det och de är fula och svarta i själen usch hoppas att de får lungproblem och ingen vill vara vän med dem på facebook


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

usch hoppas att de får lungproblem och ingen vill vara vän med dem på facebook

[bigsmile]
du är söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

[bigsmile]
du är söt

[blush][blush]


   
SvaraCitera