Aviseringar
Rensa alla

Rapporter från nazistmarcherna i Lund och Stockholm



   
SvaraCitera

Kablash:

Tänkte väl det, synd att inte bilen träffade! x)

Det är livsfarligt. Dom hade gärna fått träffa vänsterfolket, men man ska såklart tänka på all vanlig allmänhet som är ute, många äldre och barn drabbas.. Dessa och polisen kunde lika gärna blivit överkörda..

Det man ser där är så man blir skrämd, dock är det där 0,1% av allt dom där jävlarna ställer till med [shake]


   
SvaraCitera

Inte för att jag gillar nasister men visst fan är "anti rasisterna" ena djävla idioter. I grunden är de alla samma skrot och korn: missanpassade bråkmakare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinky_alex:

Inte för att jag gillar nasister men visst fan är "anti rasisterna" ena djävla idioter.

Du menar att det är fel att vara mot rasism? Sluta släng ur dig massa klyschor när du knappt har någon koll på vad du snackar om. Skulle tro att de flesta är antirasiter, sen bara för att ett par missköter sig försöker du dra alla över en kant och jämställa de som är motståndare till rasism med nazister. [confused]

Jag har varit på ett antal demonstrationer, och kan av erfarenhet säga att polisen samtiga gånger provocerat fram bråk.

Ett exempel är när polisen red in med häst över demonstrater som fredligt blockerade nazisternas marchväg Salem 06. En person som blev trampad på bröt benet, och en tjej som låg ner och höll för ansikter pepparsprayades av 3 poliser som såg till att hålla hennes händer borta från ansiktet.

Jag var inte i Lund, men kan tänka mig att liknande provokationer ägde rum, och jag har därför full förståelse för det som hände, även om vissa delar kan varit fel.


   
SvaraCitera

Teal Crab:

[18:26] Stockholm: Polisen jagar motdemonstranter runtom och i Kungsträdgården. Små grupper av antirasister rör sig runt nazistdemonstrationen för att kasta saker och skrika slagord. Poliserna kämpar hårt för att freda nazisternas marsch.

Det är precis det där som gör att jag hatar Afa [smile]


   
SvaraCitera

Teal Crab:

Du menar att det är fel att vara mot rasism? Sluta släng ur dig massa klyschor när du knappt har någon koll på vad du snackar om.

Nej det är väl bra att vara mot rasism, däremot får man respektera nazisternas yttrandefrihet och rätt att demonstrera och inte försöka attackera dem. Visst de är idioter men låt dem vara det. Att attackera dem ger dem bara mer vatten på deras hjul och får dem att känna sig som martyrer.

Dessutom är det som idioterna här i filmen håller på med inte att vara mot rasism, de har bara hittat en anledning att kasta sten på polisen och vara allmänna fittor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

är du den jag tror det är

[no-no]

Dold text: Kanske. 😉

Chickfactor:

ledsen arbetade.

Kontrarevolution! Ofta vänstern arbetar, alla vet ju att vänstern går på a-kassa! [sad]

Homunculi:

Ja fan, retroaktiv abort på alla inblandade.

Mig med? [sad]

DGVS:

Du är så jävla dum i huvudet så att du fortfarande inte har förstått att ni inte har någonting att göra i närheten av en samling nationalister med facklor. Självklart är det ni som ska bort

Varför ska nassarna få bestämma var jag får gå? [confused] Är det demokrati tycker du? Då är det väl också demokrati att jag får hindra nassarna från att gå sin marsch?

DGVS:

bara en sån som dig kan missa att förstå det uppenbara i att Fria Nationalister hade tillstånd vilket ni inte har och aldrig hade fått.

Vi sökte också tillstånd men fick aldrig, man luckrar alltså upp demokratin till förmån för nassarna. Det är inget jag tänker acceptera. [tired] Dessutom är det inte förbjudet att ha en demonstration utan tillstånd, man får dock inget polisbeskydd. Men vi hade all laglig rätt till vår motdemonstration.

DGVS:

Ni är ju kända som djurplågare så det förvånar mig inte att ni inte ens kan bespara djuren erat våld. Har själv läst vänsterns diskussioner om hur man ska skära sönder benen på hästarna för att dom ska avlivas och hur man ska bryta benen på en schäferhund för att den ska bryta nacken/ryggraden och dö. Jävla mongon är ni..

Det låter ju jävligt idiotiskt, den typen av vänstermänniskor kan ta och dö. Att anklaga mig för djurplågeri är dock svårt att ta seriöst iom att jag är extremvegan... [zzz]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Kontrarevolution! Ofta vänstern arbetar, alla vet ju att vänstern går på a-kassa!

jag är jude det betyder att jag får arbeta[cool]

God Konsument:

Dold text: Kanske. 😉

visste att du inte klarade dig utan UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinky_alex:

däremot får man respektera nazisternas yttrandefrihet och rätt att demonstrera och inte försöka attackera dem.

Vi attackerade inte dem, de attackerade oss först. [rolleyes] Jag var med bland de som först stötte på nassarna och en av deras flaskor var ca 5 cm från att träffa mig i ansiktet, vi flydde tillbaka in på vårt område för att själva hämta saker att försvara oss med. Men att vi skulle ha anfallit först är skitsnack.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Mig med?[sad]

Om du ger mig en kram så klarar du dig. [blush]

God Konsument:

Då är det väl också demokrati att jag får hindra nassarna från att gå sin marsch?

Du förhindrar dem från att utrycka deras åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

jag är jude det betyder att jag får arbeta[cool]

Haha, betyder också att du har en plats reserverad i Gulag. [wink][wink][wink]

Chickfactor:

visste att du inte klarade dig utan UM.

Schhhh! [no-no][blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Om du ger mig en kram så klarar du dig. [blush]

Räcker den du fick på UM-träffen eller ska du ha fler? :$

Homunculi:

Du förhindrar dem från att utrycka deras åsikter.

De förhindrar min rörelsefrihet. Dessutom ska jag ha lika mycket rätt att uttrycka min åsikt, och det ville jag göra genom en blockad. Vem är du att komma och bestämma hur jag får uttrycka mina åsikter så länge jag inte skadar någon? De kunde stå där på parkeringen och uttrycka sina åsikter hur mycket de vill. Att de sen väljer att göra det genom att anfalla oss får ju stå för dem, men då får de också förvänta sig samma medicin tillbaka.

Det de fick möta igår var det mest demokratiska som finns, nämligen direkt demokrati. Folket tog makten i sina egna händer och visade vad fan vi tycker om rasister.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Haha, betyder också att du har en plats reserverad i Gulag.

Nonsens jag är en lysande partikamrat i sveriges enda sanna revolutionära partis ungdomssektion. KPMP(r) 4-ever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

Nonsens jag är en lysande partikamrat i sveriges enda sanna revolutionära partis ungdomssektion. KPMP(r) 4-ever.

[bigsmile]

Ska på SUF-möte på torsdag btw, ska se om det är något att gå med i. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Jag var med bland de som först stötte på nassarna och en av deras flaskor var ca 5 cm från att träffa mig i ansiktet,

Hatar det där, fucking inkonsekventa snutar. Bara för de fått order att "skydda nassarna" så ingriper de inte när nassarna försöker sig på något... Var likadant på 6/6 förra året, smr kaosade runt och jagade nån grabb från uv, och snuten stog dunt och såg på.

Varför tar det inte bara chansen att avsluta allting? Blir frustrerad[mad]


   
SvaraCitera