Aviseringar
Rensa alla

Rasbiologi och rasism - "självhat"


Ämnesstartare

Hej, jag har slösat ungefär hela min dag på att må dåligt på grund av all rasism.

http://sociobiologicalmusings.blogspot.se/2011/10/problems-with-mixed-race-marriages-and.html  den där bloggen fick mig att... Jag vet inte. Jag blev hur som helst inte särskilt glad.

Vad tycker ni om all rasism, den så kallade massinvandringen och rasbiologi? Hur känner ni inför allt det här? 


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där är dock vinklad media. Men kasst att de är stolta över det. Det är dock förståeligt att folk vill ha lugn och ro i samhället och ger sig på dem som förstör, men det är ju polisens jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag var rasist när jag var 13-14 det var förjävligt gick runt o hatade allt o alla inte p. g. a. jag var rasist det var en följd av allt hat som var ett resultat av massa skit o dåliga influenser osv, men är man rasist är det oftast p. g. a. man behöver någon/något att rikta sin ilska och hat mot eller för att man blivit påverkad och förförd av idéer o en hel massa okunskap. jävla skit är vad det är.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får rysningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för länken. Borde verkligen läsa mer av Rushton.

Jag har förstående för att man kan må dåligt över orättfärdigad särbehandling. Men lite mer konfunderad blir man när man blir arg över att... verkligheten ser ut så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rasism är dumt. Tycker att denna sketch av Dave Chappelle fångar rasismens dumhet bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en riktigt bra grej med islam är att de är så emot rasism 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

isola:
Det där är dock vinklad media. Men kasst att de är stolta över det. Det är dock förståeligt att folk vill ha lugn och ro i samhället och ger sig på dem som förstör, men det är ju polisens jobb.

vilket är vinklad media?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
 
vilket är vinklad media?

nationell.nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nationell.nu

hur menar du? jag vet att den är väldigt extrem sida. Men hur är den vinklad? Det var väl massa nazister som attackerade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kommer de se ut nu efter bränderna? Kommer rasismen att öka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur menar du? jag vet att den är väldigt extrem sida. Men hur är den vinklad? Det var väl massa nazister som attackerade?

Jadå men en sida som står med foten i ena lägret kan inte vara objektiv.


   
SvaraCitera

debepe: Vad tycker ni om all rasism, den så kallade massinvandringen och rasbiologi? Hur känner ni inför allt det här?

Jag kan förstå att det finns rasister och det är en naturlig mänsklig försvarsmekanism. Dock tycker jag inte att det är rasskillnader som är det bakomliggande problemet. Problemet är instabila samhällen och skillnader i bl.a rikedom. Rasbiologi tycker jag är lite intressant eftersom jag har tänkt bli biolog men de mänskliga skillnaderna är så små att det blir tråkigt och rasistiska grupper överdriver skillnaderna mellan olika människor. Sen bråkar folk också om vad begreppet ras betyder vilket inte gör saken bättre.
"Massinvandringen" är ett tillfälligt hårt slag mot Sverige och den ekonomiska krisen gjorde det till ett ännu större problem. Jag är dock positiv inför framtiden eftersom det i Sverige finns bra system och gott om plats, vi måste bara komma ikapp med boenden och arbeten för de som kommer hit, det tar säkert flera år till men jag är som sagt positiv inför framtiden.


   
SvaraCitera

Har aldrig gillat rasism och kommer aldrig att göra. Jag förstår mig inte riktig mig på det. Hur kan man hata en person för dess hudfärg och ursprung? Kommer aldrig förstå det!!

luggiluugg 008.jpeg


   
SvaraCitera