Aviseringar
Rensa alla

Rasblandning är skadligt


Ämnesstartare

När ska dumokraterna inse detta?

I den här tråden finns en lättförståelig diskussion angående rasblandningens skadliga effekter:

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=32516

Hur kan ni kommunister och liberaler låta den svenskfientliga rasblandningen få fortsätta?


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN FOTBOLLSHULLIGANER ÄR OCKSÅ FARLIGA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Expressen belyser det faktum att 2 000 adoptivbarn från Kina kan ha fått förgiftad mjölkersättning.
Amerikanska barnläkare uppmanar nu föräldrar med barn födda 2005 och senare som adopterats från Kina att få barnens njurar undersökta. Synd om barnen, men är det inte illa nog att vår ras håller på att gå under genom utomeuropeiska adoptioner?"

vad har det med rasblandning att göra? det bevisar inte att det är "farligt" att blanda olika folkgrupper, som du försöker skapa diskussion om.

"Åsyftar du vad som skulle vara farligt med att rasblanda för individer så finns det inte så mycket annat än risken för sjukdomar, (vilket är högre hos flertalet andra raser) och såklart att man skapar en avkomma med mindre lämpad genetisk struktur, mer mottaglighet för sjukdomar, samt att man ersätter sitt eget folks gener med främmandes.

För folket/samhället är det otroligt skadligt med rasblandning då det ersätter/utplånar den ursprungliga befolkningens särdrag, vilka i vårt fall är många och har utvecklats under lång tid. Att ersätta folket med främmande folk är i min världsbild detsamma som att utplåna det ursprungliga. Något som jag av förståeliga skäl inte önskar se. Precis som jag är emot mångkultur utav samma skäl."

det där är det dummaste jag har läst. lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, och vi de ganska inavlade svenskarna ska vara av en bra ras?

Det är tvärt om, rasblandning är hälsosamt och det som kommer skapa den ultimata människan.

Människan om xxx år kommer vara mörkhyad.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

För övrigt tycker jag att använda uttryck som ras och rashygien för att beskriva människor är ganska äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte farligt att blanda "raser". Den genetiska variationen bland olika "raser" utgör endast en minimal del av den totala variationen hos människan. Variationen mellan dig och din "ariska" granne kan uppgå till 1,5% medans skillnaden mellan människor i andra delar av världen kan vara betydligt mindre. (högst 0,1%)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLANDA PÅ säger jag bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Haha, och vi de ganska inavlade svenskarna ska vara av en bra ras?

Man skulle kunna ha en population på 1000 invånare utan att det skulle bli inavel.


   
SvaraCitera

mata inte trollen!


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera

Lägger du bara in en länk hör tråden hemma just där, bland länkar. Bidrag själv, skriv ett debattinlägg eller liknande där dina åsikter kommer fram - eller åtminståne ett referat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att sjukdomar är mer frekventa hos andra folkslag är ju rätt uppenbart på grund av en så enkel sak som att nordgermaner är hemmastadda i I-länder där vi inte utsätts för speciellt mycket sjukdomar. Vi om några lär ju vara känsliga för främmande sjukdomar, om de skulle komma hit.

Vore intressant att se en studie över t.ex. dammallergi, hur frekvent det är om man jämför t.ex. etniska svenskar med etniska etiopier.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

För övrigt är det hela ett stort cirkelargument - Rasblandning är dåligt för att vår ras är hotad, och att vår ras är hotad är dåligt för att vi är emot rasblandning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AntiAntiFa:

I den här tråden finns en lättförståelig diskussion angående rasblandningens skadliga effekter

Blandning mellan olika "raser" stärker den biologiska mångfalden. Det är inget skadligt, snarare tvärtom. Dessutom är människor från den rikare delen av världen så pass svaga att nytt blod endast kan ses som en förbättring. Älska vem du vill. [love]


   
SvaraCitera

AntiAntiFa:

Hur kan ni kommunister och liberaler låta den svenskfientliga rasblandningen få fortsätta?

Hahahaha[love][love]

Btw, om du är anti anti fascist, varför heter du inte bara fascist, då anti x2 tar ut sig självt[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

vad har det med rasblandning att göra? det bevisar inte att det är "farligt" att blanda olika folkgrupper, som du försöker skapa diskussion om.

Var inte trådens ämne det handlade om utan diskussionen som uppstod i själva tråden. [tired]

Jellybeans:

Människan om xxx år kommer vara mörkhyad.

Om kommunisterna får som de vill så har du förmodligen rätt, men jag föredrar en heterogen värld.

Jellybeans:

För övrigt tycker jag att använda uttryck som ras och rashygien för att beskriva människor är ganska äckligt.

Varför skulle det vara värre än att säga raser om olika hundar? [confused]

SWEEET:

Det är inte farligt att blanda "raser". Den genetiska variationen bland olika "raser" utgör endast en minimal del av den totala variationen hos människan. Variationen mellan dig och din "ariska" granne kan uppgå till 1,5% medans skillnaden mellan människor i andra delar av världen kan vara betydligt mindre. (högst 0,1%)

Källa?

Hampie:

Lägger du bara in en länk hör tråden hemma just där, bland länkar. Bidrag själv, skriv ett debattinlägg eller liknande där dina åsikter kommer fram - eller åtminståne ett referat.

Jag ville ha en diskussion om rasblandningens negativa effekter på samhället, är intresserad av att se alla er från den extrema PK-vänstern argumentera mot bevisad fakta. [bigsmile]

Stringburka:

Att sjukdomar är mer frekventa hos andra folkslag är ju rätt uppenbart på grund av en så enkel sak som att nordgermaner är hemmastadda i I-länder där vi inte utsätts för speciellt mycket sjukdomar. Vi om några lär ju vara känsliga för främmande sjukdomar, om de skulle komma hit.

Jadu lille vän, du kanske ska ta dig en titt på fakta och inte bara lyssna på Mona Muslims dumheter. [bigsmile]

Det finns stora genetiska skillnader mellan de olika raserna, att påstå att en renrasig nordgerman och bananplockare Omar skulle ha identiska gener är ju idiotiskt.


   
SvaraCitera