Aviseringar
Rensa alla

rasism i min klass


it'sme
Ämnesstartare

Hej! I min klass finns många rasister som döljer sig bakom SD, och hävdar av de bara är "främlingsfientliga".

 Jag tkr då inte rasister är ngt bra. Jag kommer från ett annat land men har bott i Sverige sedan jag var 3.
I min klass säger mina klasskamrater att jag borde tycka om SD eftersom de inte vill " kasta ut mig" men de vill att jag ska integreras osv. Fast jag tkr att det är ett rasistiskt parti som jag mår dåligt av. Jag vet ex. att om sd hade styrt för många år sedan hade jag inte fått komma till Sverige. Jag vet ex. att sd tkr att Sveriges ekonomiska problem beror på sånna som MIG?!

ps: Jag pluggar, och jobbar 3 dagar i veckan, trots att jag e 17, så kom inte och säg ngt om att jag slösar på Sveriges skatt osv.

 

 MIn fråga till er är ... Vad tycker ni om Sd?

 

 

 

 


   
Citera

De är rasister 


   
SvaraCitera

jag är så jädrans trött på SD nu 


   
SvaraCitera

ska hitta en grej Özz skrev om rasism. Det var bra. Brb


   
SvaraCitera

Intressant att de skiljer på främlingsfientlighet och rasism. Det torde ju gå ihop som öl och plankstek...eller något.

Nä men det verkar ju va illa att folk i din klass försöker övertala dig att SD inte är rasistiska. Stå på dig grabben!


   
SvaraCitera

"ps: Jag pluggar, och jobbar 3 dagar i veckan, trots att jag e 17, så kom inte och säg ngt om att jag slösar på Sveriges skatt osv." 

Men vännen Ledsen


   
SvaraCitera

Tula:
ska hitta en grej Özz skrev om rasism. Det var bra. Brb

Det där med pedofili? Söt


   
SvaraCitera

"Jag är inte rasist, men"

Skoja, det var inte han som skrev. Bara länkade på facebook.


   
SvaraCitera

SD är det dummaste jag hört


   
SvaraCitera
it'sme
Ämnesstartare

Tula:
"Jag är inte rasist, men"

Skoja, det var inte han som skrev. Bara länkade på facebook.

haha, okej!


   
SvaraCitera

sicilianmind: Det där med pedofili?

Nä, har ej läst det Förvånad Länk?


   
SvaraCitera

it: haha, okej!

Tycker du kan visa den för dina dumma klassisar


   
SvaraCitera
it'sme
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Intressant att de skiljer på främlingsfientlighet och rasism. Det torde ju gå ihop som öl och plankstek...eller något.

Nä men det verkar ju va illa att folk i din klass försöker övertala dig att SD inte är rasistiska. Stå på dig grabben!

Till och med våra lärare anser att rasism och främlingsfientlighet är skilda saker, även fast jag inte alltid tycker det. Det roligaste tycker jag är när lärare försvarar Sd.
ex.
- Sd är faktiskt rasister, de försöker bara dölja det bakom ord som " massinvandring osv. )
- NEJ! Det är VÄLDIGT DÅLIGT att utan att veta vad de står för KALLA DEM FÖR RASISTER!!! 

tackar förresten, ska stå på mig

 

 


   
SvaraCitera
it'sme
Ämnesstartare

Tula:

Tycker du kan visa den för dina dumma klassisar

Vore en bra idé , dock tror jag det blir svårt att övertala dem...

 


   
SvaraCitera
it'sme
Ämnesstartare

sicilianmind:
SD är det dummaste jag hört

jag e så trött på dem nu!


   
SvaraCitera