Aviseringar
Rensa alla

Rasism/xenofobi/fascism/nazism på Internet-tråden


vill ni inte prata sånthär så ignorera tråden då??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Inget illa menat mot vissa trådstartare här, men finns det inte rätt många trådar som är betydligt mer meningslösa än den här på forumet?

Herregud ja! Men det är väl egentligen inte tråden i sig jag klagar på utan snarare syftet kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Herregud ja! Men det är väl egentligen inte tråden i sig jag klagar på utan snarare syftet kanske.

Syftet att kritisera och håna nazister(och möjligtvis få något småskratt p.g.a. det)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Syftet att kritisera och håna nazister(och möjligtvis få något småskratt p.g.a. det)?

Ja precis. Att välja skämt/suspekta åsikter som ingen bryr sig om, lyfta fram dessa, göra en stor grej av dem och sedan argumentera emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Ja precis. Att välja skämt/suspekta åsikter som ingen bryr sig om

Smash Cultural Marxism har nästan 80 000 likes på Facebook. Nazister finns det väl gott om?

Niklas: göra en stor grej av dem och sedan argumentera emot.

Fast det är ju bara en tråd på ett forum? Det är ju inte som att jag publicerar en tidskrift eller något sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Smash Cultural Marxism har nästan 80 000 likes på Facebook. Nazister finns det väl gott om?

Fast det är ju bara en tråd på ett forum? Det är ju inte som att jag publicerar en tidskrift eller något sånt.

Jo okej, jag vet inte. Känns mest bara ganska meningslöst och också lite sådär passiv-aggressivt. Att kopiera in argument från någon annan, posta de här och sedan tala till de redan frälsta liksom. Finns inget konstruktivt i det. Det är väl bättre att argumentera mot dem på plats isåfall? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Det är väl bättre att argumentera mot dem på plats isåfall?

Då blir jag lynchad.

Idén med tråden var väl mest att jag är trött på att se en massa idiotiska nazistgrejer på typ Facebook och ville visa folk som inte kollade på så mycket nazistgrejer och se hur idiotiska dom är.

Hej förresten kan jag mejla dig om en fråga jag har om nationalism?


   
SvaraCitera

anonym321123:

Idén med tråden var väl mest att jag är trött på att se en massa idiotiska nazistgrejer på typ Facebook och ville visa folk som inte kollade på så mycket nazistgrejer och se hur idiotiska dom är.

Det finns alldeles för många idioter på nätet. Jag tror inte precis folk behöver hjälp med att hitta dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Det finns alldeles för många idioter på nätet. Jag tror inte precis folk behöver hjälp med att hitta dem.

Även om folk kan hitta dem själva kanske de inte aktivt kollar efter dem. Vissa nazistiska grupper/sidor på Internet har vissa aldrig hört talas om.


   
SvaraCitera

Varför begränsar vi oss till Facebook sidor? Gå in på valfritt kommentarsfält av D-news för att hitta riktiga godbitar. Ett exempel: "They expect black students to do worse? Well thats a statistical fact."


   
SvaraCitera

anonym321123:

Även om folk kan hitta dem själva kanske de inte aktivt kollar efter dem. Vissa nazistiska grupper/sidor på Internet har vissa aldrig hört talas om.

Det är fullt förståeligt att man inte aktivt letar efter idioti. Jag är säker på att det finns mängder med idioter från alla möjliga politiska läger på nätet som jag inte har hört talas om, och jag är nöjd med att ej känna till dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: jag är nöjd med att ej känna till dem.

Jag tycker att det kan vara rätt intressant.


   
SvaraCitera

anonym321123:

Jag tycker att det kan vara rätt intressant.

Du får ju tycka som du vill, men jag tycker det är intressantare med folk som faktiskt kan sin sak. Annars känns det som att man lyfter fram de allra sämsta argumenten och skrattar åt dem eftersom det är mycket enklare än att faktiskt bemöta bra argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Annars känns det som att man lyfter fram de allra sämsta argumenten och skrattar åt dem eftersom det är mycket enklare än att faktiskt bemöta bra argument.

Hur många bra argument har den allmänna nynazisten?


   
SvaraCitera

anonym321123:

Hur många bra argument har den allmänna nynazisten?

Rätt få, och därför brukar jag inte bry mig om dem alls.


   
SvaraCitera