Aviseringar
Rensa alla

Rasismen från invandrare bereder ut sig i Sverige


Ämnesstartare

NiklasW: för mycket i min mening

Vad förvånad jag blir.

NiklasW: Så fort någon i det minsta kritiserar invandringen målas ju denne ut som rasist.

Återigen i din mening. Fast du glömde skriva dit det den gånge.

NiklasW: Svenskar som beskylls för rasism finns det gott om

Har inte sagt något om svenskar som beskylls för rasism, utan om svenskar som faktiskt är rasister och som i 9 fall av 10 automatiskt bidrar mindre till samhället eller världen alls än en papperslös invandrare.

NiklasW: Att däremot prata om rasismen som finns mot svenskar från invandrare är däremot tabu

Därför att den inte är så förekommande som du försöker få den till att vara.

NiklasW: Få artiklar har skrivits och både media och politiker verkar till stor del mörka problemen

Se ovan.

NiklasW: då detta är något som det väldigt sällan pratas om

Se ovan igen.

NiklasW: den handlar naturligtvis inte om den redan idag uttjatade rasismen som kommer från inrikesfödda svenskars håll

Ahh precis, den är lixåm så uttjatad och gammal så vem bryr sig om den asso. Den är oviktig.

NiklasW: Att invandrare är de största rasisterna i vårt samhälle är naturligtvis bara en teori jag har

Ok, så du erkänner din miss för en gångs skull, så varför ska det då diskuteras vad som ska göras åt den största gruppen av rasister som är invandrare, om det bara är din egna teori? Varför ska man diskutera vad man ska göra åt något som bara är en teori och inte ett verkligt problem?

NiklasW: Om det bakom alla åsikter och teorier var tvungen att finnas en genomarbetad och trovärdig studie skulle det vara omöjligt att överhuvudtaget diskutera eller argumentera kring de flesta ämnena.

Problemet är att du skriver "Vad ska vi göra åt att den största gruppen av rasister i dagens samhälle faktiskt är invandrare?" - som om det vore verklighet - när du precis sagt att det är din egna teori. Du säger emot dig själv, skjuter dig i foten.

Hjärta


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

NiklasW: . Ett starkt hat mot judar har vuxit fram i muslim-täta områden och ett allmänt hat mellan olika invandrargrupper är idag vardag i många invandrartäta områden.

Du verkar inte fatta att "judehatet" bland muslimer först blev riktigt efter att israel grundades. 
Sedan, utifrån din text, är det uppenbart att du har inte ens varit i en förort för skåda det så kallade "hatet". Bra trams det där. 
Att vissa invandrare förhåller  ibland sig till sin egen grupp innebär inte förakt mot andra inv.grupper, löjligt att ens se det som en indiktator för hat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste rubriken och tänkte "äntligen, en realist på forumet" så var det bara NiklasW alla andra är fortfarande dumhuvuden som blundar för verkligheten. Typiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hjärta

Och jag väntar fortfarande på en källa som säger att invandrare är den största gruppen av rasister...

Hjärta

Hur vore det om du faktiskt gav dig ut i världen istället för att sitta klistrad vid ett fönster som en jävla fjollteoretiker.Jag känner ett antal invandrare som är SD:are, inte gillar invandrare och definitivt inte gillar att va tar in så många som vi gör. Öppna ögonen och snälla var en realist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är för övrigt inte invandrare man ska vara arg på. Har skrivit det här förut men det är våra ynkryggar till politiker med deras mjäk, tror inte ens invandrarna själva gillar det.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

som en jävla fjollteoretiker

aha en sån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Människan är av någon anledning så dum att den skapat rasismen - vilket i sin tur är ironiskt, då vi alla är - människor.

Vilken logik. Jag blir nästan tårögd. Du bör nog bli lärling hos den där negern som nyligen bevisade att homoäktenskap var fel genom fysik.

Storchen84: Vidare så är det dubbelmoral av dig att prata om svenskhat, rasism mellan invandrare, men inget om svenskar som är rasister och ser ner på alla som inte är blåa och blåögda.

blonda och blåögda*

TS valde att använda sig av ett selektivt urval då han finner den här mer aktuell att diskutera än annan rasism. Är han rasist för det finns det oroväckande många rasister måste jag säga.

Storchen84: Det finns ingen diskussion vad jag kan se, bara ett försök till att skapa hets genom ett än så länge ogrundat påstående.

Trådstarten kunde varit bättre formulerad. Men din input är knappast berikande för diskussionen heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sån som aldrig gör något på riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Vad ska vi göra åt problemet? 

Ja berätta vad du vill göra åt det problemet. Något förslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror personligen att rasism är rätt naturligt för människan, att våra hjärnor är duktiga på vi och dom-tänk är vi medvetna om. Vart man än åker i världen så finns det rasism.

Hittills i Sverige har det varit tabu att tala om invandrarnas rasism, först nu har man börjat nämna invandrarnas rasism sinsemellan, ex artikeln ifrån SR. Notera dock att författaren till artikeln själv är invandrare, det är otänkbart att en etnisk svensk skulle ta upp något sådant.

Det är fortfarande helt tabu att nämna invandrarnas rasism mot svenskar som i mina ögon är ganska påtaglig om man som jag vuxit upp bredvid invandrartäta områden.

Svenskar är dock även de lika rasistiska, bara mer subtilt. Vi är rasister på olika sätt. En svensk kanske tänker för sig själv eller säger till någon han står nära "Jävla blattejävlar" medan invandrares rasism är mer öppet verbal och fysisk (glåpord, fysiskt våld).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm: Svenskar är dock även de lika rasistiska, bara mer subtilt. Vi är rasister på olika sätt. En svensk kanske tänker för sig själv eller säger till någon han står nära "Jävla blattejävlar" medan invandrares rasism är mer öppet verbal och fysisk (glåpord, fysiskt våld).

Kolla detta då  http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17552667.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Media sprider verkligen inte anti-muslimsk agenda, tvärt om. Media förespråkar alltid mångkultur och islams harmlöshet samtidigt som man direkt någon kritiserar islam är framme med rasist-stämpeln. Media är i regel oerhört positivt inställda till islam och muslimer. 

Media vinklar och gör stereotyper av olika folk slag . det är media som driver hat och fördomar . Se denna och lär dig ngt ! 
The Arrivals SWESUB pt.16


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:
       

 

Svenskar är dock även de lika rasistiska, bara mer subtilt. Vi är rasister på olika sätt. En svensk kanske tänker för sig själv eller säger till någon han står nära "Jävla blattejävlar" medan invandrares rasism är mer öppet verbal och fysisk (glåpord, fysiskt våld).

Skadeglädje

lol


   
SvaraCitera