Aviseringar
Rensa alla

Rasismen i Sverige


Ämnesstartare

När tror ni att rasismen i Sverige blir så hemsk som den är i t.ex. Polen eller Ryssland där folk blir slagna eller till och med mördade? Och vad skall man göra? Man kan ju inte rymma eller något.


   
Citera
Ämnesstartare

Min mörkhyade kompis fick ovanligt mycket uppmärksamhet av tjejer i polen, han trodde att det berodde på att han var en av få mörkhyade utlänningar 🙂

Om det nu stämmer så är det väl inget att klaga över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i finland är det också ganska grovt. framförallt mot svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: När tror ni att rasismen i Sverige blir så hemsk som den är i t.ex. Polen eller Ryssland där folk blir slagna eller till och med mördade?

Svårt att säga, förhoppningsvis blir den inte värre än den är idag.

Anura: Och vad skall man göra?

Jag kommer nog att lägga resurser på att beväpna mig efter behov och slåss tillbaka. Och med behov menar jag efter behov, inte köpa in en hel jävla arsenal. Ska folk försöka döda mig pga mitt ursprung får dom fan vara beredda på att dom själv blir dödade i stället. Hade hellre sett dom rehabiliteras, men vid det tillfället har det gått lite väl långt.

Och ja, jag dödar - om jag absolut måste - i självförsvar - hur fredlig jag egentligen än är. Därför hoppas jag aldrig behöva.

Anura: Man kan ju inte rymma eller något.

Egentligen så skulle jag faktiskt kunna det. Eller rymma är fel ord. men jag kan om jag vill flytta och jobba väldigt lite. Men nej, jag slåss hellre för min frihet och mina mänskliga rättigheter.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Svårt att säga, förhoppningsvis blir den inte värre än den är idag.

Fast allt pekar mot att de blir värre och att man borde ta skydd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev frågad en gång om jag var zigenare. vet dock inte om det klassas som rasism. iaf så är sverige, hittils, förskonade från rasism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Och ja, jag dödar - om jag absolut måste - i självförsvar - hur fredlig jag egentligen än är. Därför hoppas jag aldrig behöva.

Jag med men det är svårt att finna saker man kan beväpna sig med.

Storchen84: Egentligen så skulle jag faktiskt kunna det. Eller rymma är fel ord. men jag kan om jag vill flytta och jobba väldigt lite. Men nej, jag slåss hellre för min frihet och mina mänskliga rättigheter.

Jo jag med, men då måste man flytta till en annan planet för att komma bort från detta.


   
SvaraCitera

Anura: När tror ni att rasismen i Sverige blir så hemsk som den är i t.ex. Polen eller Ryssland där folk blir slagna eller till och med mördade?

Aldrig. Varför så orolig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Aldrig. Varför så orolig?

Vadå aldrig? :s För att jag är själv invandrare och jag har inte gjort något mot någon men vill inte bli slagen eller annat.


   
SvaraCitera

Anura: Vadå aldrig? :s

För att svenskarna är alldeles för civiliserade för det. Hur ofta hör du om hatbrott i Sverige förutom invandrare mot svenskar?

Anura: För att jag är själv invandrare och jag har inte gjort något mot någon men vill inte bli slagen eller annat.

Ingen kommer att ge sig på dig bara för att du inte är helt svensk. Känner du dig hotat ute på stan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Hur ofta hör du om hatbrott i Sverige förutom invandrare mot svenskar?

Nazisterna som gick på de som brände upp bilarna i Husby. Hatbrotten mot den muslimska gravida kvinnan. Hatbrottet mot den pappan som hade en son i Malmö för att nämna några.

Sheriffen: Ingen kommer att ge sig på dig bara för att du inte är helt svensk. Känner du dig hotat ute på stan?

Nej, men jag är rädd att de kommer att hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Europatipset? Jag vet inte varför du förutsätter att vi är på väg i en riktning liknande den i länderna du nämner, det förutsätter nästan att vi är i typ ett rasismens andra stadie och dom i det tredje, och i sånt fall har dessa länder varit där Sverige är idag och det vet jag inte riktigt om det stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Europatipset?

Oj, det blev fel där. Skulle stå rasismen i Europa.

dazed: Sverige är idag och det vet jag inte riktigt om det stämmer.

Hur menar du?


   
SvaraCitera

Anura: Nazisterna som gick på de som brände upp bilarna i Husby. Hatbrotten mot den muslimska gravida kvinnan. Hatbrottet mot den pappan som hade en son i Malmö för att nämna några.

Hatet mellan svenskar och invandrare är stort, åt båda håll. Vilket tyvärr gör att sånt där händer. Svenskarna är sura för att dom anser att invandrarna förstör Sverige och invandrarna är hatiska för att dom har barbariska gener i sig. Människor mår bäst av att vara med människor som har samma kultur och värderingar.

Så visst, det du säger kommer antagligen att öka. Allt beror ju på om vi får en riktig kris som i Grekland och folket tappar hoppet om samhället. Då kommer våldet att skjuta i höjden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Människor mår bäst av att vara med människor som har samma kultur och värderingar.

Men så är det inte. Vad skall man göra? Skicka hem alla invandrare?

Sheriffen: Då kommer våldet att skjuta i höjden.

Vilket jag tror kommer att hända. Jag undrar bara vad man skall göra då själv. 


   
SvaraCitera