Aviseringar
Rensa alla

Rasismen i Sverige


Ämnesstartare

Sheriffen: För att svenskarna är alldeles för civiliserade för det. Hur ofta hör du om hatbrott i Sverige förutom invandrare mot svenskar?

Mmm, för du är ju HELT rätt person att uttala dig om detta, opartisk som du är.

Anura: Jag med men det är svårt att finna saker man kan beväpna sig med.

Vill man så kan man. Det är lätt att beväpna sig med mindre saker så som pepparspray eller kniv. Pistol är nog inte lika lätt, men inte heller så svårt som man önskar om man ska tro dokumentärer om det.

Anura: Jo jag med, men då måste man flytta till en annan planet för att komma bort från detta.

För att komma bort från det helt ja, men man kan börja med att flytta till ett mindre fientligt land.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: För att komma bort från det helt ja, men man kan börja med att flytta till ett mindre fientligt land.

Vilket är det då?

Storchen84: Vill man så kan man. Det är lätt att beväpna sig med mindre saker så som pepparspray eller kniv.

Kanske man borde börja gå runt med sådant? I alla fall om man går ut när det är mörkt.. Ibland blir jag så ledsen att jag inte ens vågar gå ut genom dörren.


   
SvaraCitera

Anura: Men så är det inte. Vad skall man göra? Skicka hem alla invandrare?

Jag tror att det är så. Nja, det kan vi ju inte göra. Däremot kan vi ju börja med att inte släppa fler, då har vi en start. Sen kan vi börja med att utvisa kriminella invandrare och dom som inte vill vara en del utav det svenska samhället.

Anura: Jag undrar bara vad man skall göra då själv.

Du får försvara dig som alla andra. Du kan inte tänka dig att flytta hem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Du kan inte tänka dig att flytta hem?

Jag önskar, men jag är ju född här. Jag har aldrig bott i de landet eller känner mina släktingar så väl. Svårt att bilda ett nytt liv i vuxen ålder i ett främmande land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Hur menar du?

Du verkar förutsätta att vi skall utvecklas i den riktningen, alltså torde också dessa länder ha utvecklats till där om är idag från en liknande situation som vi har i Sverige idag om din ekvation skall gå ihop.

Anura: Oj, det blev fel där. Skulle stå rasismen i Europa.

Europatipset är fan min tagg Anura, inte okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: från en liknande situation som vi har i Sverige idag

Varför stämmer det inte då? Har de länder alltid haft problem?


   
SvaraCitera

Anura: Svårt att bilda ett nytt liv i vuxen ålder i ett främmande land.

Ja det blir jobbigt. Du får hoppas att krisen inte kommer hit 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Varför stämmer det inte då? Har de länder alltid haft problem?

De kommer från en ganska annorlunda kontext skulle jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: kontext skulle jag säga

Ryssland gick ju igenom Sovjetunionen med kommunism. Sverige har väl alltid varit demokratiskt? Menar du de skillnaderna? Fast om man ser över hatbrotten i Sverige och allt som skrivs på nätet och Norges rasism (Breivik) då blir man ju också orolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ryssland gick ju igenom Sovjetunionen med kommunism. Sverige har väl alltid varit demokratiskt? Menar du de skillnaderna? Fast om man ser över hatbrotten i Sverige och allt som skrivs på nätet och Norges rasism (Breivik) då blir man ju också orolig.

Nja blandannat, visst finns det tråkiga tendenser men vi lever ändå i ett av de mest toleranta länderna i världen. Visst finns det saker att oroa sig för men inte så som du gör det, jag tror kanske det hämnar dig på ett orimligt vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: jag tror kanske det hämnar dig på ett orimligt vis.

Ja. Jag mår jätte dåligt. Jag känner inte för att göra något eller ens gå ut.. :/ jag försöker skydda mig bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: jag tror kanske det hämnar dig på ett orimligt vis.

men vad skall jag göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ja. Jag mår jätte dåligt. Jag känner inte för att göra något eller ens gå ut.. :/ jag försöker skydda mig bara.

Ska du låta några töntar till skrivbordskrigare på flashback styra ditt liv? Fan ta det, gå ut världen är inte så  farlig som du tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Ska du låta några töntar till skrivbordskrigare på flashback styra ditt liv?

Jag försöker att inte låta dem göra det. Men jag vet inte varför de får mig att må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag försöker att inte låta dem göra det. Men jag vet inte varför de får mig att må dåligt.

Jag tror nästan du borde prata med någon psykolog eller något när det blir så negativt för dig. Inget fel i det.


   
SvaraCitera