Aviseringar
Rensa alla

Rasismen i Sverige


Ämnesstartare

Debatt i Svt om rasismen i Sverige. Är den så hemsk som de sägs? Blir Sverige genomsyrad av rasism? Vad säger ni? Om man jämför andra länder.


   
Citera
Ämnesstartare

SIEG HEIL!


   
SvaraCitera
mynona

Jag har inte sett debatten, men spontant måste jag säga att jag har svårt att tro att ren rasism är särskilt vanlig i Sverige, även om jag förstås har svårare att se den eftersom jag själv inte skulle ha utsatts för den om den vore vanlig. Vad som däremot tycks vara vanligt är en rädsla för eventuella kulturkrockar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"vi är bättre än alla andra eftersom vi är så toleranta" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:
"vi är bättre än alla andra eftersom vi är så toleranta" 

Vilka är "vi"???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gunar1234567890:

Vilka är "vi"???

du och din mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Vad som däremot tycks vara vanligt är en rädsla för eventuella kulturkrockar.

vad menar du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

du och din mamma

Comeback-kungen!


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

vad menar du då?

kanske kan du gissa? försök


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart att det uppstår rasism med tanke på orättvisorna som sker mot svensken i dagens sverige samt med den skeva invandringspolitik vi har.
Några exmpel ->

- Den 1 juli så kommer illegala invandrare att få gratis tandvård och medicinering medans många svenskar avstår från tandvård pga att dom inte har råd.

- Vi har världens högsta invandring trots bostatsbrist och arbetsbrist.

- Dom utomeuropeiska invandrarna är fortfarande i minoritet men trots det så står dom för störst mängd brott i sverige, speciellt våldtäkter.

Ja, listan kan göras lång.
Och när du säger rasism, är det endast riktat mot svensken då?
Av mina egna erfarenheter så är det oftast MENA invandrarna som är rasister mot svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är med mynona här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

Kallestropphopps: Av mina egna erfarenheter så är det oftast MENA invandrarna som är rasister mot svenskar.

konstigt. det har sagts mycket men jag har aldrig stött på sådant trots att jag själv är invandrare och även umgås med invanrare såsom svenskar men aldrig sett något sådant beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
 
konstigt. det har sagts mycket men jag har aldrig stött på sådant trots att jag själv är invandrare och även umgås med invanrare såsom svenskar men aldrig sett något sådant beteende.

Inte allt för sällan man hör "svenne hora" eller liknande skällsord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kallestropphopps: Inte allt för sällan man hör "svenne hora" eller liknande skällsord.

har jag aldrig hört trots att jag bor i en storstad.


   
SvaraCitera
Bakric

Anura:

har jag aldrig hört trots att jag bor i en storstad.

Sen när i hela friden är Husum en storstad??


   
SvaraCitera