Aviseringar
Rensa alla

Rasister


Ämnesstartare

Myksa:

Alla snälla invandrare ser de inget av men så fort de åker in i stan ser de alltid något negativt som har med invandrare att göra.

kan bero på att de som inte gör något väsen av sig faktiskt inte märks. Och därav inte uppmärksammas och då ser de bara till de som syns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Öh?

Öh det finns mycket virriga gamla idéer i koranen som en del tar lite bokstavligt och influeras av...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Kul för mig? Du borde finslipa din formulering. Eller rentav strunta i att skriva...

"OK".

DeathOrGlory:

u skrev att judarna är orsaken till allt ont :((

ZOG =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

ZOG =(

Combat 18 brings death to ZOG!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Naturligtvis är inte alla såna, men många är ju muslimer och får ibland följaktligen en ganska fucked up kvinnosyn men skit samma...

Bara för att man är muslim så tycker man inte automatiskt att kvinnor är "mindre värda". Är det inte dags att sluta skylla på religioner och se människan för vad den är istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Creds till trådskaparen.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samspel mellan sociala förhållanden o ekonomiska förhållanden.


   
SvaraCitera

passaro:

"OK".

Otroligt skönt att vi kommer överens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Bara för att man är muslim så tycker man inte automatiskt att kvinnor är "mindre värda". Är det inte dags att sluta skylla på religioner och se människan för vad den är istället?

Skrev ju :ibland... Och den kultur du lever i påverkar ofc ditt sätt att tänka. De flesta är ju helt normala men jag vill påstå att islam i likhet med katolicismen tenderar att göra folk lite extra "fucked up" [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Varför är man rasist? Varför blir man det? Handlar det om uppfostran eller saknas det sunt förnuft i hjärnan?

Rasister som du kallar det behöver inte vara rasister utan behöver bara ta ut sitt hat på någon. Samma sak gäller dem som mobbar i skolan.
Det är ingen personligt det är bara dem vill ta ut sin ilska på någon annan en de dem kan ta ut det på. Killarna kanske blir misshandlade hemma sen de kunde gå.

Serien de halv dolda på svt Tyckte jag speglade det ganska bra hur ett hat kan komma till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Skrev ju :ibland... Och den kultur du lever i påverkar ofc ditt sätt att tänka. De flesta är ju helt normala men jag vill påstå att islam i likhet med katolicismen tenderar att göra folk lite extra "fucked up" [no-no]

En religion gör inte en människa ond eller fucked up som du säger, människan har ett eget val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

kan bero på att de som inte gör något väsen av sig faktiskt inte märks. Och därav inte uppmärksammas och då ser de bara till de som syns.

Ja precis. Det var typ det jag skrev, fast lite utvecklat... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

utan behöver bara ta ut sitt hat på någon.

Det där stämmer nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

En religion gör inte en människa ond eller fucked up som du säger, människan har ett eget val.

Människan påverkas av den kultur dem lever i. [no-no]


   
SvaraCitera